Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inga offerter på Lendo

Bankerna är nog livrädda att låna ut nu när dom inte vet hur stabilt arbete den sökande har?

Jag hoppas det inte är så.. :( tycker de borde kräva en ny typ av komplettering eller liknande då där man kan bekräfta att arbetet är stabilt. Om det är såhär så blir ju enda lösningen att vända sig direkt till banken och skippa förmedlare.. snacka om chansning att välja rätt bank som FF:en går till.

Jag hoppas det inte är så.. :( tycker de borde kräva en ny typ av komplettering eller liknande då där man kan bekräfta att arbetet är stabilt. Om det är såhär så blir ju enda lösningen att vända sig direkt till banken och skippa förmedlare.. snacka om chansning att välja rätt bank som FF:en går till.

Ring lendo och fråga.

Ett intyg om att jobb är stabilt låter ganska vattnigt, i morgon kan saker hänt som gör jobbet övertaligt

Ring lendo och fråga.

Ett intyg om att jobb är stabilt låter ganska vattnigt, i morgon kan saker hänt som gör jobbet övertaligt
Precis, tror det är det största orsaken till att dom är mer försiktiga. Dom höjer sina krav helt enkelt med tanke på den osäkerhet som råder. Jobbintyg eller lönespecar betyder inte så mycket i dagsläget.

Kan ta vän som exempel, jobbar i en tjänstebransch som funnits i närmare 100 år, tror företaget firade 90 höromåret, han har jobbat där snart 10 år, bergsäkert jobb, i början av pandemin lät det också som man hade fullt upp, men en stor offentlig kund ändrade förutsättningarna i hur mycket dom beställer med 12 timmars förvarning, det var en vecka sedan, från välmående stabil arbetsplats till att mängder med visstidsanställda fick gå på fläcken och det nu pratas om rekonstruktion eller konkurs. Ett intyg från förra veckan om stabilt jobb skulle ju vara värdelöst, men var just när det skrevs ett intyg i praktiken på att min vän hade säkert jobb till pensioneringen.

Vi fick 9 ansökningar när vi sökte på 500k (dock beviljade inte alla 500) Så bankerna verkar inte livrädda. När vi efter lite ångest ändrade upplägg till 100k ramlade ytterligare 4 ansökningar in och tid kvar.

Ring lendo och fråga.

Jo jag kanske gör det. Menar inte att intyga att man är anställd, men tänker att det just borde kunna vara skillnad i bedömning om du t.ex. jobbar inom sjukvård, IT som behövs och liknande eller mer utsatt bransch såsom hotell/resturang.

Jo jag kanske gör det. Menar inte att intyga att man är anställd, men tänker att det just borde kunna vara skillnad i bedömning om du t.ex. jobbar inom sjukvård, IT som behövs och liknande eller mer utsatt bransch såsom hotell/resturang.

Sjukvård och vissa myndighetsjobb är nog säkert. It är säkert viktigt också men kan ta slut i morgon pga att många kunder var i resturangbranchen och slutade betala.

Via lendo och liknande är man nog mest intresserad av att få snabba säljmöjligheter, inte att behöva begära in tonvis med extra underlag.

Banker och Försäkringar går bra nu också.

Lite tur man har ett jobb som är samhällsviktig verksamhet.

Samma här , ren tur bara

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp