Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Information om Trustbuddy inkasso

Jag hade två lån på 5000 kr, jag fick via intrum en avbetalningsplan på 12 månader, betalar 1330/mån

Majsan: när fick du denna avbetalnigsplan? Var det nyligen, jag funderar på att släppa det till inkasso men kan inte betala mer än 2000/månad

Angående positiv saldo.

Hej Forum användare.

Positiv saldo är det belopp som du betalat in som inte går in på ditt lån.
exempel. Kund har en förlängningsavgift på 470 kr. Kund betalar in 500 kr, 470 kr går in på ditt lån och resterande 30 kr hamnar som positiv saldo på ditt konto.

Exempel2. Kund har en förlängningsavgift på 470 kr. Kund betalar in 400 kr, detta belopp är inte lagom stort för att förlänga lånet. Då hamnar det som positiv saldo. När kund betalar in ytterligare 70 kr blir positiv saldo 400+70 = 470 kr och tas bort från positiv saldo och förlänger lånet.

Exempel3. Kund har en avbetalningsplan. Kund betalar in avbetalningsbeloppet (2X1700 enl. oregistrerad gäst). Eftersom kund har avbetalningsplan går inget in på lånet förrän hela avbetalningsplanen är fullföljd, då kommer positivt saldo vara 2x1700 = 3400 kr första månaden, månad 2 = 3400 + 3400 = 6800 kr osv. När avbetalningsplanen är avslutad försvinner positivt saldo och lånen avslutas.

Till er som har frågor angående avbetalningsplaner, inkasso och annat rekommenderar jag er att kontakta vår support.

TrustBuddy arbetar hårt med service och vill att alla kunder ska vara välinformerade, därför är det tråkigt att läsa kommentarerna här och se att förklaringar inte varit tydliga nog.

Vi gör allt vi kan för att få tjänsten så tydlig som möjligt och tar till oss av kritiken och kommer försöka förbättra informationen på hemsidan.

Mvh TrustBuddy

Någon som fått låna efter att ha haft ett inkassoärende? Jag har varit blockerad i ca ett halvår nu. Betalade in hela summan på en gång. Ingen avbetalning alltså.
Sen säger kundtjänsten att man kan låna direkt igen efter att man betalat.
Men det stämmer ju inte.
Någon som lyckats låna igen efter inkasso?

Någon som fått låna efter att ha haft ett inkassoärende? Jag har varit blockerad i ca ett halvår nu. Betalade in hela summan på en gång. Ingen avbetalning alltså.
Sen säger kundtjänsten att man kan låna direkt igen efter att man betalat.
Men det stämmer ju inte.
Någon som lyckats låna igen efter inkasso?

Jag fick låna igen efter avbetalningsplan, gick ju dock inte vidare till något inkassobolag utan jag gjorde upp planen direkt med dem, så det kanske är skillnad?

Ja, det verkar ju vara skillnad...

Jag försökte få avbetalningsplan men fick mail att dem inte gör några. Så känns ju riktigt trist att se att andra fått.. verka ju bero på vem man pratar med :/

Det går inte att få en avbetalningsplan hos Trustbuddy förrän du förlängt lånet/lånen 5 gånger.

Gothia eller Intrum har hand om Trustbuddys inkasso.

Försök få till ett avtal med Trustbuddy först. De lägger på väldigt mycket när de skickr vidare till annat inkasso.

Dock så kan mamn få ner månadskostnaden avsevärt hos både intrum och gothia om den är viktigast för dig.

Gothia eller Intrum har hand om Trustbuddys inkasso.

Försök få till ett avtal med Trustbuddy först. De lägger på väldigt mycket när de skickr vidare till annat inkasso.

Dock så kan mamn få ner månadskostnaden avsevärt hos både intrum och gothia om den är viktigast för dig.

Ja måste man förlänga 5 gånger så , borde det väl bli billigare att köra till inkasso direkt? Är ju nästan 5000 annars bara i förlängningsavgifter om man har maxlån.

Har maxlån dvs 10.000kr. hos Trustbuddy som gick till deras inkasso fick en avbetalningsplan på 12 månader tror inte man får det hos Intrum.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp