Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inför skuldsanering

Det är den nya elektroniska tjänsten som det pratas om och där kan man inte skicka med ett personligt brev. Du måste logga in på mina sidor först. Jag vet för jag hjälpte en medmänniska att fylla i häromveckan (jobbar i en frivilligorganisation på fritiden, har lovat mej själv att hjälpa andra nu när jag har mitt på det torra), dessutom kom alla skulderna som finns hos KFM automatiskt med. Det är stor skillnad från den gamla tjänsten, denna lanserades i slutet av januari i år.
En del saknar den insikten. Är ofta samma som skickar in långa skrivelser
men blandas inte skuldsanering o löneutmätning ihop nu.
Eller finns det folk som skriver långa brev när inkomst efterfrågas inför löneutmätning? är väl knappast intressant för KFM.

Är det många här som söker själva via nätet alltså? Jag själv fick råd å tips om att gå till skuldrådgivare.

Är det många här som söker själva via nätet alltså? Jag själv fick råd å tips om att gå till skuldrådgivare.
Trodde du sökt på nätet?
Verkar smidigare i alla fall om allt ligger hos fogden redan då kommer skulderna upp inget personligt brev.
Men vad jag hört så underlättar det om man varit hos skuldrådgivare.
Tror skusan blir lättare beviljad då men det är säkert olika o förutsättningar.
Men du har väl inget hos KFM än då?

men blandas inte skuldsanering o löneutmätning ihop nu.
Eller finns det folk som skriver långa brev när inkomst efterfrågas inför löneutmätning? är väl knappast intressant för KFM.

Det finns folk som skriver långa brev inför eller under pågående löneutmätning

Trodde du sökt på nätet?
Verkar smidigare i alla fall om allt ligger hos fogden redan då kommer skulderna upp inget personligt brev.
Men vad jag hört så underlättar det om man varit hos skuldrådgivare.
Tror skusan blir lättare beviljad då men det är säkert olika o förutsättningar.
Men du har väl inget hos KFM än då?

nej ingenting hos fogden ännu, är precis mitt uppe i en flytt så ska flytta in först å få allt klart å känna mig som hemma då det som komma skall kommer va så jävla jobbigt. Vet inte om de kommer göra fördel för mig att söka via skuldrådgivare eller inte. bara intressant hur många som söker själva eller som tar hjälp av rådgivare... det som är mest svårt för mig är att uppge när skulderna uppkom då det är olika typ man ha fått beviljat från samma företag fast olika belopp olika perioder osv. Men Lasseman tipsade om å skriva med alla gånger jag fått in pengar från varje lån/kreditgivare

nej ingenting hos fogden ännu, är precis mitt uppe i en flytt så ska flytta in först å få allt klart å känna mig som hemma då det som komma skall kommer va så jävla jobbigt. Vet inte om de kommer göra fördel för mig att söka via skuldrådgivare eller inte. bara intressant hur många som söker själva eller som tar hjälp av rådgivare... det som är mest svårt för mig är att uppge när skulderna uppkom då det är olika typ man ha fått beviljat från samma företag fast olika belopp olika perioder osv. Men Lasseman tipsade om å skriva med alla gånger jag fått in pengar från varje lån/kreditgivare
Låter bra Lasseman vet detta bäst :)

Någon som vet om man skulle missa att ange 3 skulder i saneringen när man söker, ingår dom i skuldsaneringen ändå eller?..

Någon som vet om man skulle missa att ange 3 skulder i saneringen när man söker, ingår dom i skuldsaneringen ändå eller?..
Ja, alla skulder ingår. När du får inledande publiceras det i Post och inrikes tidning (poit) och dina borgenärer får chans att anmäla dina skulder. De som inte anmäler får inget av dina betalningar men slulderna saneras ändå och borgenärerna får inte kräva igen pengarna efter avslutad skuldsanering.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp