- Meddelanden
- 10 142
- Mottagna reaktioner
- 6 672
- Poäng
- 4 477
Ingen aning.De kanske har tröttnat på de långa uppsatserna som vissa, inkl mig, skriver?
Jag vävde in min historia i rubriken som rutan var till för.
Det gick bra.
Ingen aning.De kanske har tröttnat på de långa uppsatserna som vissa, inkl mig, skriver?
De kanske har tröttnat på de långa uppsatserna som vissa, inkl mig, skriver?
Det är ansökan om skuldsanering den digitala som det inte gick att fylla i mer än rutor vad orsaken är att till skuldernas uppkomst. Ingen mera utförlig beskrivning eller personligt brev.Jag uppskattar inte långa brev, men det är för att de sällan tillför något i utmätning. Det tar en stund att kolla igenom 5 sidor för att se om det står något om hyran man frågat om..
Nä, om man bara ska fylla i inkomst inför löneutmätning har man ju ingen anledning att förklara när, var, hur och varför man är skuldsatt. Då räcker det ju att fylla i siffrorna som efterfrågas.Jag uppskattar inte långa brev, men det är för att de sällan tillför något i utmätning. Det tar en stund att kolla igenom 5 sidor för att se om det står något om hyran man frågat om..
Det är den nya elektroniska tjänsten som det pratas om och där kan man inte skicka med ett personligt brev. Du måste logga in på mina sidor först. Jag vet för jag hjälpte en medmänniska att fylla i häromveckan (jobbar i en frivilligorganisation på fritiden, har lovat mej själv att hjälpa andra nu när jag har mitt på det torra), dessutom kom alla skulderna som finns hos KFM automatiskt med. Det är stor skillnad från den gamla tjänsten, denna lanserades i slutet av januari i år.Stämmer inte.
Då har min kompis rättDet är den nya elektroniska tjänsten som det pratas om och där kan man inte skicka med ett personligt brev. Du måste logga in på mina sidor först. Jag vet för jag hjälpte en medmänniska att fylla i häromveckan (jobbar i en frivilligorganisation på fritiden, har lovat mej själv att hjälpa andra nu när jag har mitt på det torra), dessutom kom alla skulderna som finns hos KFM automatiskt med. Det är stor skillnad från den gamla tjänsten, denna lanserades i slutet av januari i år.

men då tänker du o jag lika 
Så bra!Det är den nya elektroniska tjänsten som det pratas om och där kan man inte skicka med ett personligt brev. Du måste logga in på mina sidor först. Jag vet för jag hjälpte en medmänniska att fylla i häromveckan (jobbar i en frivilligorganisation på fritiden, har lovat mej själv att hjälpa andra nu när jag har mitt på det torra), dessutom kom alla skulderna som finns hos KFM automatiskt med. Det är stor skillnad från den gamla tjänsten, denna lanserades i slutet av januari i år.
Tack! Kan också tillägga att KFM ringde upp mindre än en vecka efter ansökan och ställde ytterligare frågor om hur skulden hade uppkommit, efter ytterligare ett par dar kom brev att vederbörande hade inledande skuldsanering, så det gick undan! Antar att handläggningstiden därefter blir som för övriga som sökt via andra kanaler, men fantastiskt bra ny tjänst så här långt.Så bra!
Eloge till dig för att du hjälper andra. ❤️
Wow, så fort. Känns lite dubbelt gentemot de som väntat länge.Tack! Kan också tillägga att KFM ringde upp mindre än en vecka efter ansökan och ställde ytterligare frågor om hur skulden hade uppkommit, efter ytterligare ett par dar kom brev att vederbörande hade inledande skuldsanering, så det gick undan! Antar att handläggningstiden därefter blir som för övriga som sökt via andra kanaler, men fantastiskt bra ny tjänst så här långt.
Nä, om man bara ska fylla i inkomst inför löneutmätning har man ju ingen anledning att förklara när, var, hur och varför man är skuldsatt. Då räcker det ju att fylla i siffrorna som efterfrågas.