Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inför skuldsanering

De kanske har tröttnat på de långa uppsatserna som vissa, inkl mig, skriver?

Jag uppskattar inte långa brev, men det är för att de sällan tillför något i utmätning. Det tar en stund att kolla igenom 5 sidor för att se om det står något om hyran man frågat om..

Jag uppskattar inte långa brev, men det är för att de sällan tillför något i utmätning. Det tar en stund att kolla igenom 5 sidor för att se om det står något om hyran man frågat om..
Det är ansökan om skuldsanering den digitala som det inte gick att fylla i mer än rutor vad orsaken är att till skuldernas uppkomst. Ingen mera utförlig beskrivning eller personligt brev.
Ska kolla mera idag hur det ser ut för min vän. Sen kom skulderna upp automatiskt som lång hos KFM sa hon.
Och det var bara att fylla i om det fanns skulder på väg till KFM som inte låg på skuldsaldo nu.

Nä, om man bara ska fylla i inkomst inför löneutmätning har man ju ingen anledning att förklara när, var, hur och varför man är skuldsatt. Då räcker det ju att fylla i siffrorna som efterfrågas.

Det är den nya elektroniska tjänsten som det pratas om och där kan man inte skicka med ett personligt brev. Du måste logga in på mina sidor först. Jag vet för jag hjälpte en medmänniska att fylla i häromveckan (jobbar i en frivilligorganisation på fritiden, har lovat mej själv att hjälpa andra nu när jag har mitt på det torra), dessutom kom alla skulderna som finns hos KFM automatiskt med. Det är stor skillnad från den gamla tjänsten, denna lanserades i slutet av januari i år.

Det är den nya elektroniska tjänsten som det pratas om och där kan man inte skicka med ett personligt brev. Du måste logga in på mina sidor först. Jag vet för jag hjälpte en medmänniska att fylla i häromveckan (jobbar i en frivilligorganisation på fritiden, har lovat mej själv att hjälpa andra nu när jag har mitt på det torra), dessutom kom alla skulderna som finns hos KFM automatiskt med. Det är stor skillnad från den gamla tjänsten, denna lanserades i slutet av januari i år.
Då har min kompis rätt :)
Lite olika bud här :facejoy:
O Lassemans svar fattade jag inget av alls :facejoy: men då tänker du o jag lika :folded:

Så bra!
Eloge till dig för att du hjälper andra. ❤️

Så bra!
Eloge till dig för att du hjälper andra. ❤️
Tack! Kan också tillägga att KFM ringde upp mindre än en vecka efter ansökan och ställde ytterligare frågor om hur skulden hade uppkommit, efter ytterligare ett par dar kom brev att vederbörande hade inledande skuldsanering, så det gick undan! Antar att handläggningstiden därefter blir som för övriga som sökt via andra kanaler, men fantastiskt bra ny tjänst så här långt.

Tack! Kan också tillägga att KFM ringde upp mindre än en vecka efter ansökan och ställde ytterligare frågor om hur skulden hade uppkommit, efter ytterligare ett par dar kom brev att vederbörande hade inledande skuldsanering, så det gick undan! Antar att handläggningstiden därefter blir som för övriga som sökt via andra kanaler, men fantastiskt bra ny tjänst så här långt.
Wow, så fort. Känns lite dubbelt gentemot de som väntat länge.

Nä, om man bara ska fylla i inkomst inför löneutmätning har man ju ingen anledning att förklara när, var, hur och varför man är skuldsatt. Då räcker det ju att fylla i siffrorna som efterfrågas.

En del saknar den insikten. Är ofta samma som skickar in långa skrivelser

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp