Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inför skuldsanering

Hej allesammans.
Jag undrar bara en grej, va hos skuld och rådgivare och hon tyckte absolut vi ska söka skuldsanering, hon bad mig om att fixa inför nästa möte lönspecifikationer och sen skuldens uppkomstdatum, då till frågan som jag glömde fråga henne då det va så mycket info om allting då jag för första gången hamnar nu i skiten. Tex har jag ett lån hos remember som jag under ett par år hela tiden har höjt summan på. När anses det då att det uppkom? Om vi säger jag tog 60.000 för 2år sen, å 1år sen 200.000 å sen igen. Tex. Hur blir de då? Och vissa kredit kort ha man ju höjt också genom åren. Så vilket uppkomstdatum ska man gå på? Eller ska man ta reda på alla?

Jag skulle ta alla.
Sedan får dom anmäla bäst dom vill vid inledande

Jag skulle ta alla.
Sedan får dom anmäla bäst dom vill vid inledande

okej ska försöka med det då. Förresten Lasse, läser så mycket olika men såg någon som skrivit om att lägenhetes kostnad va för dyr för att få skuldsanering. är det någon viss summa man få ha hyra på eller vadå? Jag flyttar till billigare nu dock inte jätte mycket billigare men hinner inte få något annat boende nu innan jag får prick på mig.

okej ska försöka med det då. Förresten Lasse, läser så mycket olika men såg någon som skrivit om att lägenhetes kostnad va för dyr för att få skuldsanering. är det någon viss summa man få ha hyra på eller vadå? Jag flyttar till billigare nu dock inte jätte mycket billigare men hinner inte få något annat boende nu innan jag får prick på mig.

Ja man kan nekas om man har en galet hög hyra, då har man inte gjort det man kan för att betala sina skulder.

Ja man kan nekas om man har en galet hög hyra, då har man inte gjort det man kan för att betala sina skulder.

okej, min skuldrådgivare bad mig att inte ta för billig lägenhet. Vet inte varför. Men ha inte kunnat få en annan än denna. En 2a på 5985kr.

En sådan hyra är inga problem. Skuldrågivarna har ganska varierade uppfattningar om det ena och det andra. Har varit med om en som i princip punkt efter punkt gjorde precis allt rakt emot vad som är bra inför en skuldsanering.

En sådan hyra är inga problem. Skuldrågivarna har ganska varierade uppfattningar om det ena och det andra. Har varit med om en som i princip punkt efter punkt gjorde precis allt rakt emot vad som är bra inför en skuldsanering.

okej, ja jag flyttar ju ifrån en 3a och den betalade jag mer för. Så lite neråt kommer jag ju. Tack för att du finns här!

Dubbla den hyran skulle nog vara ett stort problem, tredubbla skulle innebära tvärstopp är min uppfattning

Din hyra är låg så oroa dig inte.
Att du flyttat till billigare gynnar också dig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp