Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Indrivning av skulder i utlandet - Utlandsbosatta med skulder i Sverige

Bor I filipinerna .axactor har kontaktat ett indrivnings företag..bad Kan de göra när Jag ej Kan betala det
Om du har möjlighet att betala eller inte väger nog inte så tungt.

Om du har möjlighet att betala eller inte väger nog inte så tungt.
Ja de Kan ju ej göra så mycket här vad Jag vet..Kan ej dras till domstol här I Alla fall så borde ju vara kronofogden som väntar..konstigt det varit ett år his axactor utan Jag vetat det.dålig post här o spam missar man ju

Hej bor nu I filipinerna ,har fått inkasso krav från axactor till mig här..de har haft ärendet I ett år nu utan Jag vetat det..Trodde skulden redan var his kronofogden men enligt Dem så skickas det ej sir om man är folkbokförs utomlands..stämmer det ? De har anlitat ett australienskt debt collector företag att kontakta mig .de har dock Inga rättigheter att gå till domstol här..Kan ej betala skulden..

Hej bor nu I filipinerna ,har fått inkasso krav från axactor till mig här..de har haft ärendet I ett år nu utan Jag vetat det..Trodde skulden redan var his kronofogden men enligt Dem så skickas det ej sir om man är folkbokförs utomlands..stämmer det ? De har anlitat ett australienskt debt collector företag att kontakta mig .de har dock Inga rättigheter att gå till domstol här..Kan ej betala skulden..
Slår ihop trådar då du ställt typ samma fråga häromdagen.
Det går att skicka till svenska kronofogden även om man bor utomlands, om axactor inte brukar göra så vet jag inte, det är upp till dom. Delgivning och indrivning utomlands är besvärligt men en del vill ha sitt utslag

Det går att skicka till svenska kronofogden även om man bor utomlands, om axactor inte brukar göra så vet jag inte, det är upp till dom. Delgivning och indrivning utomlands är besvärligt men en del vill ha sitt utslag
Ok

De skriver att om man är folkbokförd utomlands så skickas det ej till kronofogden..skulle vara enklare allt då .

Sannolikheten att ett australienskt inkassobolag ska driva in en skuld i Filippinerna är mycket låg. Anledningen till det är att Filippinerna inte har ett fungerande rättsystem och tillämpar inte hårda utmätningslagar som Sverige. Även om skulden är relativ hög om man jämför med en vanlig filippinsk skuld så tror jag inte att en filippinsk civildomstol kommer att driva in en fordran som ursprungligen kommer från en svensk borgenär och som är såld till ett australienskt inkassobolag, eftersom det finns inget internationellt samarbete mellan EU, Australien och Filippinerna att driva in privaträttsliga fordringar dvs. E-mål. Så länge det inte handlar om en skatteskuld, så har inkassobolaget i princip obefintliga möjligheter att vidta rättsliga åtgärder hos filippinsk domstol.

CSN kommer att anstränga sig för att hitta dig utomlands. Den skulden bör du nog fortsätta betala på. KFM gör inte så mycket i utlandet om det inte gäller skatteskulder, det KAN hända men min erfarenhet är att det är för mycket byråkratiskt krångel för att de ska jaga privatpersoner för privata skulder utomlands.
Varför anstränger kronofogden sig mer på skatteskulder än privataskulder?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp