Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Imorn ska jag berätta allt för sambon,han har bokat hotell:/

Hur gick de för dig när du berätta? Vad sa du och hur tog din sambo de?
Jag är en fegis så jag berättade och i samma veva erbjöd jag mig att gå och sa att jag tänkt igenom allt och förstår att han vill lämna mig nu. Så jag började packa när han satt i soffan helt förkrossad över hur jag ställt till det för mig och Hela familjens framtid ekonomiskt. Jag frågade en sista gång om det är såhär han vill att det ska bli, att vi delar på oss. Då sa han nej och att han älskar mig.

Det lättaste för mig alla gånger jag fuckat upp är att skriva ett långt brev, och lägga någonstans sedan skriva ett sms var man lagt brevet så personen, i mina fall föräldrar får läsa i fred och analysera o tänka över det hela. Blir lätt hetsigt annars.

Men jag var i princip på väg till självmord när jag skickade mina brev, så illa var det. Jag satt på räcket till tågspåret och var redo när jag fick ett sms, kom hem vi älskar dig. Vi hjälps åt.

Berättade du?

Japp imorn kommer sambon hem efter en jobbresa och då ska jag släppa bomben o berätta allt...han vet en viss del dock inte allt o nu känner jag att nu klarar inte jag av detta längre:/ att jämt gå runt med oro och ångest,vakta brevlådan,förklara varför man fått nå enstaka brev från kronofogden,varför inte lönen räcker o mitt dåliga samvete över hur de blivit såhär. Känns som jag ljugit o gått bakom hans rygg o jag e så ledsen för det... Grejen e den att min sambo har nu överaskat mig med en försenad present att vi ska åka iväg imorn bitti...bo på hotell o gå ut o äta o ut o roa oss..de fick ja veta nu ikväll.....o då ska jag sitta där på hotellrumet o berätta...ush vill inte skjuta fram detta nå mer så får väl se om jag nu förstör hela helgen o vårt förhållande:( Är så rädd...men bara stå sitt kast. Alla korten ska på borden nu... antigen lämnar han mig elr så stannar han kvar...kanske att han kan hjälpa mig:( Det sägs att kärleken vinner allt men e de verkligen så ?:/

Jag förstår inte riktigt vad du ska berätta. Det framgår inget konkret problem i texten som du skrev. Men jag kan gissa att det rör sig om spelmissbruk? Har du blockerat dig hos spelpaus.se?

Jag förstår inte riktigt vad du ska berätta. Det framgår inget konkret problem i texten som du skrev. Men jag kan gissa att det rör sig om spelmissbruk? Har du blockerat dig hos spelpaus.se?

Har ej berättat än...Sitter på hotellet nu o ska strax ut o äta så vet inte hur de blir nu:/

Jag har aldrig spelat i hela mitt liv..fick mina skulder pga av annat:/ tog krediter sen blev jag sjukskriven o utökade krediterna o till slut braka allt o jag valde o släppa allt...Har nu 15 tusen kvar på löneutmätingen och 60 tusen ca på inkasso men har 2 avbetalnings planer där. Sen ett lån på 42 tusen som jag betalar varje månad på. Så allt som allt ca 110 tusen :(

Har ej berättat än...Sitter på hotellet nu o ska strax ut o äta så vet inte hur de blir nu:/

Jag har aldrig spelat i hela mitt liv..fick mina skulder pga av annat:/ tog krediter sen blev jag sjukskriven o utökade krediterna o till slut braka allt o jag valde o släppa allt...Har nu 15 tusen kvar på löneutmätingen och 60 tusen ca på inkasso men har 2 avbetalnings planer där. Sen ett lån på 42 tusen som jag betalar varje månad på. Så allt som allt ca 110 tusen :(

Befria dig från alla lögner. Säg precis som det är och berätta för han att det är en sjukdom som du inte kan rå för. Du lever en gång, och dina skulder är pyttesmå jämfört med mina. Jag har 2-3 miljoner i skulder plus en pågående skuldsanering. När min sanering är färdig så har jag ändå flera miljoner i skulder. Det som uppskattas av nära och kära är ren och skär ärlighet. Jag VET att det är svårt. Vi spelmissbrukare har lögner och vinklade sanningar som en del av vår personlighet. Men jag lovar dig, vill du ha kvar din sambo så är du helt ärlig med han IDAG. Inte imorgon eller nästa vecka. Om du är helt ärlig med han nu så har ni faktiskt något att bygga på. En relation uppbyggd på lögner och falskhet kommer aldrig fungera. Tänk i din sambos situation och utgå för en gångs skull inte från ditt ego.

Spelpaus.se, ärlig med din sambo och på måndag morgon kontaktar du missbruksmottagningen i din kommun och ber om hjälp. Annars kommer du ångra dig för resten av ditt liv.

Befria dig från alla lögner. Säg precis som det är och berätta för han att det är en sjukdom som du inte kan rå för. Du lever en gång, och dina skulder är pyttesmå jämfört med mina. Jag har 2-3 miljoner i skulder plus en pågående skuldsanering. När min sanering är färdig så har jag ändå flera miljoner i skulder. Det som uppskattas av nära och kära är ren och skär ärlighet. Jag VET att det är svårt. Vi spelmissbrukare har lögner och vinklade sanningar som en del av vår personlighet. Men jag lovar dig, vill du ha kvar din sambo så är du helt ärlig med han IDAG. Inte imorgon eller nästa vecka. Om du är helt ärlig med han nu så har ni faktiskt något att bygga på. En relation uppbyggd på lögner och falskhet kommer aldrig fungera. Tänk i din sambos situation och utgå för en gångs skull inte från ditt ego.

Spelpaus.se, ärlig med din sambo och på måndag morgon kontaktar du missbruksmottagningen i din kommun och ber om hjälp. Annars kommer du ångra dig för resten av ditt liv.
Hon har aldrig spelat i hela sitt liv, läs hela texten...

Fan vad jag klantade mig där. Ja men vad fan är grejen och problemet då, har hon varit allmänt vårdslös och dessutom ljugit om detta?! Herregud säger jag bara

Sakta i backarna nu. Hon verkar inte ha ljugit om någonting. Hon har bara inte berättat öppet om situationen i sin helhet. Att ha en skuld om ca 110tkr bör inte bli en ”jätteissue” kan ja tycka... Den skuldenborde kunna regleras relativt snabbt.
Dock tycker inte ja att hon ska berätta det just idag när mannen hennes har tagit med henne på en hotell övernattning med god mat & utan kiddos... Det finns bättre tillfällen än denna att komma ut...kan ja tycka iallafall...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp