Imorgon smäller det. Viktigaste dagen på år

Okej! Imorgon smäller det. Har renoverat en hel del i huset, men även spelat bort stora summor. Måste få detta att gå nu! Har en mäklarvärdering på 3.000.000.
Har i dagsläget Swedbank. Totala bolån på 1.899.000.
Jag: inkomst 299.000
Uc 0.39%
Blanco 459.000:-

Sambo: inkomst 401.000
Uc 0.2%
Blanco 385.000
Totala blanco gemensamt 845.000

85% av 3.000.000 är 2.550.000, vilket innebär att vi i praktiken borde kunna skicka in 650.000 i huset & således endast ha 195.000 kvar i blanco.
Men kommer det gå??
Kommer banken tycka att vi har sjuka mängder lån & därför skratta oss i ansiktet?
Kan man sköta detta via telefon & slippa ta det fejs 2 fejs med lokala bankkvinnan?
Det MÅSTE gå. Det borde kanske gå?? Eller inte alls. Ge mig feedback, pepp, har du varit i liknande sits?, såga mina planer eller vad som på morgondagens SJUKT viktiga händelse.

Hade ungefär samma fast usla förutsättningar på uc med bland annat anmärkning och över 1 miljon i blanco. Fick ändå låna på huset så det borde gå för er.

Berätta gärna hur det gick!

Hua. Kalkylen gick ihop sa han. MEN uc togs & han skickade ärendet vidare. De skulle återkomma inom ett par dagar. Fy fan orkar ej denna väntan. Exakt allt hänger på detta. Återkommer

Hua. Kalkylen gick ihop sa han. MEN uc togs & han skickade ärendet vidare. De skulle återkomma inom ett par dagar. Fy fan orkar ej denna väntan. Exakt allt hänger på detta. Återkommer
”Skickar ärendet vidare” låter som något sedvanligt, kanske för en Second Opinion? Fy… Lider med dig.

Saknar tiden då bankmännen inte var säljare…

Var det Swedbank? Har just nu plats 3 i kön. Nervöst & svettigt är bara förnamnet just nu
Ja Swedbank. Hade dock ett personligt möte där jag förklarade situationen osv. Även samma bankman som jag haft i 20 år så visst, det påverkade nog en del.

Ja Swedbank. Hade dock ett personligt möte där jag förklarade situationen osv. Även samma bankman som jag haft i 20 år så visst, det påverkade nog en del.
Funkar det inte hos Swedbank kan man kolla andra banker med. Synd att de tog en UC direkt. Jag väntar på mäklarbesök. Nordea har alla mina uppgifter och jag skickade 'min upplysning' till de (man har tillgång till en uppdaterad upplysning via minuc.se). Nordea var nöjd med det för att kunna bedöma ifall det fanns möjligheten till baka in blanko och samtidigt flytta lånet till de (har Nordax 5,3% nu). Så nu hänger det på mäklaren som kommer på torsdag.
Så funkar det inte med Swedbank kan du ju kolla med andra banker.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp