Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Imorgon är jag äntligen 5 år gjorda!

Intressant hur vissa enstaka bolag bevakar (och ”bråkar” som intrum) men majoriteten tar inte ett endaste upplysning under dessa 5 år. Riverty är den bolag som bevakar mig varje år. Undrar hur de kommer reagera när jag avslutar min sanering i sept. Någon mer som har Riverty ”jagandes” efter sig.
Hög igenkänning på det Du säger. Jag har inget med Riverty att göra, men PRA Group
AB tog kreditupplysning på mig oxå de 4 första åren med skuldsanering. Dock har dom inte gjort det nu mitt sista år.
Några har dock tagit en upplysning i samband med att dom har köpt min skuld från annat bolag, men inget mer.
För övrigt, har det varit väldigt lugnt med kreditupplysningar under min sanering…

Hög igenkänning på det Du säger. Jag har inget med Riverty att göra, men PRA Group
AB tog kreditupplysning på mig oxå de 4 första åren med skuldsanering. Dock har dom inte gjort det nu mitt sista år.
Några har dock tagit en upplysning i samband med att dom har köpt min skuld från annat bolag, men inget mer.
För övrigt, har det varit väldigt lugnt med kreditupplysningar under min sanering…
Samma här, att några enstaka tagit upplysning när de sålt skulden. Tror Intrum ”sålde mig” i somras Vilken tur efter allt man har läst om dem här.

Imorse tog intrum sin andra kreditupplysning på mig, 2 på 2 dagar vad är grejen liksom.
Så jag "Roade" mig med nu att gå igenom alla mina inkassobolag för att kolla hur det såg ut av 11 bolag hade 5 rensat skulderna, men inte resten. 5 hade plockat bort skuldsanering pågår, endast Alektum har det kvar . Så till dom 5 inkl intrum som tagit bort skuldsanering och skrev att jag har förstått att ni inte behöver ta bort skulderna men att jag inte har ett betalningsansvar längre. Så jag skulle uppskatta om det på något sätt kan framgå att detta är skulder som ni inte längre kan driva in från mig då jag inte vill få kravbrev och liknande . Sen tackade jag i förväg för hjälpen. Så får vi se vad som händer.
För jag får ångest av bara tanken att jag ska behöva få hem inkassobrev igen eller krav från kronofogden nu när jag äntligen är klar.

Hur har det gått.? Har du via dina mail fått bolagen att stryka skulderna från mina sidor?

Jag hade 11 inkassobolag som det legat skulder till under saneringen. 4 av dessa hade själva raderat allt på em den 20/2. Svea raderade så fort dom fick mailet och skickade direkt svar tillbaka. Lowell och Gothia har medelat att det tar lite tid men dom ska raderas.
Intrum anser att min skuldsanering sträcker sig till 30/4 och vägrar svara längre. Jag har skrivit till dom att ni har själva tagit kreditupplysning på mig där skuldsaneringen är borta och sen bifogat min UC till och med. Mest faschinerad över attityden och datumet 30/4.
Collectia anser att det är 27/5 som är slutdatum men dom skulle kontakta KFM och återkomma.
Allektum svarar inte
Sergel svarar inte.

En kompis berättade för mig att hon hade en släkting som hade avslutad sanering i nov och där hade dom inte raderat någonting och fortsatt ta kreditupplysningar. Vilket jag inte förstår syftet till.
Hur har det gått.? Har du via dina mail fått bolagen att stryka skulderna från mina sidor?

Alltså jag blir inte klok på det här!
Allektum svarade mig vid 10 , vi ser att din skuldsanering är slut vi tar nu bort samtliga skulder. 10 minuter senare var det bort.
Sergel svarar fortfarande inte.
Intrum hade jag ett intressant samtal med. Dom har egna datum dom går efter, det påverkar dock inte min kreditvärdighet enligt dom eftersom dessas skulder inte syns. Dom kommer fortsätta ta micro kreditupplysningar på mig tills dom avslutat detta i 30/4. När jag sa att ni har ingen anledning att göra detta då min skuldsanering var slut 20/2, sa han bara jo men vi kommer ta frekventa upplysningar för att hålla oss uppdaterade. Uppdaterade om vad ville han inte svara på.

Så vad hoppas dom på att jag har några miljoner gömda som jag tänkte ta fram nu så dom kan överklaga min skuldssanering eller vad???

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp