Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Imorgon är jag äntligen 5 år gjorda!

Intressant ändå att det på Creditsafe när man kollar sig själv så står det längst ned under förändringshistorik att man haft skuldsanering. Även efter avslutad sanering kan ju detta ligga en till last en längre period.
Fast det är nog inget som syns för de som tar upplysning utan bara du själv kan se det. Jag kollade mej själv o det står som för dej men kollar jag upplysningskopior som jag fått senaste året så finns inte den punkten "förändringshistorik" med.

Varför tar Intrum en upplysning dagen det är slut? Dem kan väll ändå inte opponera sig på något sätt vid den tidpunkten?

Jag trodde det var på dagen av ens inledande som anmärkningen försvann 5 år senare. Min inleddes 2019-02-20, så trodde jag skulle ha en anmärkningsfri UC men det står kvar om skuldsaneringen. Så jag förstår att det försvinner imorgon , men det var lite snopet ha ha..

Ska iaf fira slutet på dessa 5 år idag med en nära vän, spagetti och köttfärsås och Ramlösa :cool:
Mitt försvann natten till datum för inledande.

Imorse tog intrum sin andra kreditupplysning på mig, 2 på 2 dagar vad är grejen liksom.
Så jag "Roade" mig med nu att gå igenom alla mina inkassobolag för att kolla hur det såg ut av 11 bolag hade 5 rensat skulderna, men inte resten. 5 hade plockat bort skuldsanering pågår, endast Alektum har det kvar . Så till dom 5 inkl intrum som tagit bort skuldsanering och skrev att jag har förstått att ni inte behöver ta bort skulderna men att jag inte har ett betalningsansvar längre. Så jag skulle uppskatta om det på något sätt kan framgå att detta är skulder som ni inte längre kan driva in från mig då jag inte vill få kravbrev och liknande . Sen tackade jag i förväg för hjälpen. Så får vi se vad som händer.
För jag får ångest av bara tanken att jag ska behöva få hem inkassobrev igen eller krav från kronofogden nu när jag äntligen är klar.

Imorse tog intrum sin andra kreditupplysning på mig, 2 på 2 dagar vad är grejen liksom.
Så jag "Roade" mig med nu att gå igenom alla mina inkassobolag för att kolla hur det såg ut av 11 bolag hade 5 rensat skulderna, men inte resten. 5 hade plockat bort skuldsanering pågår, endast Alektum har det kvar . Så till dom 5 inkl intrum som tagit bort skuldsanering och skrev att jag har förstått att ni inte behöver ta bort skulderna men att jag inte har ett betalningsansvar längre. Så jag skulle uppskatta om det på något sätt kan framgå att detta är skulder som ni inte längre kan driva in från mig då jag inte vill få kravbrev och liknande . Sen tackade jag i förväg för hjälpen. Så får vi se vad som händer.
För jag får ångest av bara tanken att jag ska behöva få hem inkassobrev igen eller krav från kronofogden nu när jag äntligen är klar.
Både Alektum o Intrum försökte kräva mej på betalning av skulder som ingått i saneringen flera månader efter saneringen var slut. I Alketums fall var det en skuld som de inte anmält men som var från innan inledande. Dom fick jag diskutera hårt m tills damen i telefon slängde på luren då jag var mitt i en mening o nån minut efter var det nollat hos dom.. Intrum ursäktade sej mej att det var automatutskick o det köper jag inte alls...Tror de försökte en fuling..

Jag slapp upplysningar och inte heller några andra problem som typ de @annlo beskriver efter jag var klar.

Både Alektum o Intrum försökte kräva mej på betalning av skulder som ingått i saneringen flera månader efter saneringen var slut. I Alketums fall var det en skuld som de inte anmält men som var från innan inledande. Dom fick jag diskutera hårt m tills damen i telefon slängde på luren då jag var mitt i en mening o nån minut efter var det nollat hos dom.. Intrum ursäktade sej mej att det var automatutskick o det köper jag inte alls...Tror de försökte en fuling..
Kontaktat dom som tagit bort skuldsanering pågår.
Lowell svarade direkt att det kommer försvinna närmaste dagarna och att det som står på mina sidor inte gäller.
Svea avslutade allt på 5 minuter.
Intrum har inte svarat men på börjat rensa ser jag då flera blivit strukna.
Resten har inte svarat men jag förstår ju att det kan ta tid. @annlo jag såg ditt tidigare inlägg om det så därför tänkte jag lika bra att vara proaktiv. Men som sagt dom behöver ju inte ta bort dom men iaf se till att jag slipper kravbrev och liknande. Nu finns det säkert flera bolag än dom jag hittade men dom får jag väll ta om dom kontaktar mig. Allektum tänkte jag hålla koll på och se vad som händer men där står det ju faktiskt sanering fortfarande.
Jag slapp upplysningar och inte heller några andra problem som typ de @annlo beskriver efter jag var klar.
Vad skönt :) Lite så det ska vara

Kontaktat dom som tagit bort skuldsanering pågår.
Lowell svarade direkt att det kommer försvinna närmaste dagarna och att det som står på mina sidor inte gäller.
Svea avslutade allt på 5 minuter.
Intrum har inte svarat men på börjat rensa ser jag då flera blivit strukna.
Resten har inte svarat men jag förstår ju att det kan ta tid. @annlo jag såg ditt tidigare inlägg om det så därför tänkte jag lika bra att vara proaktiv. Men som sagt dom behöver ju inte ta bort dom men iaf se till att jag slipper kravbrev och liknande. Nu finns det säkert flera bolag än dom jag hittade men dom får jag väll ta om dom kontaktar mig. Allektum tänkte jag hålla koll på och se vad som händer men där står det ju faktiskt sanering fortfarande.

Vad skönt :) Lite så det ska vara
Nej det är ju helt riktigt att de inte behöver ta bort några skulder. Hade de inte försökt kräva mej på betalning hade jag nog inte brytt mej.

Enligt intrum så är inte min skuldsanering klar förrän 30/4 . När jag sa att d inte stämde så sa dom att dl Går på det datumet . Alltså på riktigt . Det stämmer inte ens med när det beviljades i slutändan för det var 27/5

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp