Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ikea delbetala

Någon som vet vilken kreditupplysning som inhämtas vid ansökan om Ikeas delbetalningskredit? Det går via Ikano Bank så antar att det är UC som gäller?

Dem tog Full UC för mig (mer än ett år sen) så ff syns

Rapporterade misskött kontokort för en skuld på 3000 kr

misskött kontokort syns i uc 2 år men Ikano var lite extra fräcka och la en spärr på ytterligare ett år, upptäckte det på Skoda verkstaden när bilen skulle lagas och Skoda kortet är fr Ikano. Killen sa att det finns en anmärkning här, nejd et gör det inte, den har försvunnit för typ 7 månader sedan men han sa att det fanns anmärkning så ringde jag till Ikano och de sa att de spärrat pga anmärkningen och detta var efter att GDPR kom, då bankerna inte skulle spara uppgifter längre än nödvändigt.

Ringde Ikano angående just delbetalning på Ikea. Fick till svar att de tar full synlig UC samt rapporterar in summan som avbetalning/kredit till UC så den också blir synlig.

Ringde Ikano angående just delbetalning på Ikea. Fick till svar att de tar full synlig UC samt rapporterar in summan som avbetalning/kredit till UC så den också blir synlig.

Om man beställer på IKEA:s hemsida kan man välja Klarna som betalningsalternativ. Det är ett bra alternativ om man vill slippa en UC. Förutsatt att Klarna accepterar en vill säga... Det kostar en slant att få det levererat hem, men det är det lätt värt enligt mig. Då slipper man baxa, bära och kånka. :)

Jag fick IKEA delbetalning och en UC togs. Klarna , fortfarande inte godkänd i deras ögon.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp