Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ikea delbetala

Jag antar det är så enkelt att dom väljer full uc för att få maximalt med info för sitt kreditbeslut. Jag måste säga att det är förvånansvärt få ikeakort/Delbetala jag sett för indrivning, dom kanske lyckas hålla kreditförluster nere genom att pricka rätt i kreditbesluten.
Med tanke på hur många som har ikeakorten borde jag se de målen mer ofta tycker jag.

Kan bero på att de skickar skulderna till Inkasso och att skulderna oftast är under 20 000 kr och att folk får vettiga avbetalningsplaner och betalar av utan att det går till kfm. Man får en anmärkning om misskött kontokort som syns på Uc i 2 år men eftersom Ikano är så "generösa" så spärrar de en i ytterligare 1 år pga att man haft anmärkningen i 2 år och det tycker de inte att det räcker, så de kör en spärrning och skulle man behöva ta ngt på delbetalning där Ikano är samarbetspartner så blir man nekad, trots att anmärkningen försvunnit så får man veta att "du beviljas inte delbetalning eftersom du HAR en anmärkning" (obs att de säger HAR och inte HAFT). Däremot går bra med delbetalning där Ikano inte är samarbetspartner, ingen anmärkning i uc... är det inte lite märkligt då att påstå att man har en anmärkning om man inte har det? Min sambo ville inte gräva i det men jag däremot kontaktade Ikano och de sa att de lägger en spärr i ytterligare 1 år efter att de 2 åren har gått. De ville inte säga om det är lagligt att göra det, enligt lag ska anmärkningen synas i två år, inte tre, och det är inte kul att höra att man har anmärkning när man inte har det.

Har detta kort med 5000 kr som beviljad gräns. Går detta att ta ut pengar i uttagsautomat ? Jag får lön på fredag men står utan Internet just nu pga att jag var dum nog att använda mig av Siru mobile och Telenor spärrat mitt abonnemang tills dess att jag kan förbetala 4000 kr.

Har detta kort med 5000 kr som beviljad gräns. Går detta att ta ut pengar i uttagsautomat ? Jag får lön på fredag men står utan Internet just nu pga att jag var dum nog att använda mig av Siru mobile och Telenor spärrat mitt abonnemang tills dess att jag kan förbetala 4000 kr.
Går ej att ta ut från uttagsautomat vad jag vet. Gå in på Ikanos sida så står det att det går att omvandla pengar från krediten men det kostar.

Bilagor

• 4CBD5D2E-3073-4F99-AF21-932DE76E435D.png
    4CBD5D2E-3073-4F99-AF21-932DE76E435D.png
    1.9 MB · Visningar: 712
Kan man handla något och häva "ångerrätt" då?

någon som blivit beviljad med dåliga förutsättningar?

Hade nog ganska många ff när jag sökte höjning för 5-6 år sedan i samband med bostadabyte, ff var ganska nya och berodde på bostadsbyte. Har för mig det var någon knappvalsgrej på telefonen jag knappade med en stund och sedan var kredit på 40k (tror jag) klar.

Jag fick, det var några år sen. Hade några nya ff.
Men fick bara 4000 i kredit. Använde i början men nu har dem legat oanvända ett bra tag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp