Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Idag börjar det

att släppa allt till kf var inga problem. Men idag började dom polisutredning mot mig. Får vi se vart de slutar. Några lån som jag tog i min mans namn har jag fått tagit över, några är betalda och några strök lånen.
Och de andra som jag mejlat har vägrat skriva över lånen på mig. Min man kom hem som en riktig surtant, han borde väl vara nöjd, så som han tjatat på polisen att börja utreda allt.
Ska bli spännande, kanske sitter man i fängelse snart?
Men mitt liv känns ändå som ett fängelse. När vi beslutat att släppa allt mitt till kf och jag var i händerna på min man blev han det största svin jag känt.
Imorn ska han kolla på hus själv, har inte ens blivit tillfrågad att följa med att titta, han talar i jag form så.. vet inte om ja ska se det som en befrielse. Han har börjat flörta med vår sons gamla kompis 26!år yngre än han, helt öppet, även på insta där vi alla kan se, familj o vänner. Så pinsamt men inte första gången. Livet är väl härligt!?! Ibland skulle man hoppat framför tåget när man hade mod till de.. suck

att släppa allt till kf var inga problem. Men idag började dom polisutredning mot mig. Får vi se vart de slutar. Några lån som jag tog i min mans namn har jag fått tagit över, några är betalda och några strök lånen.
Och de andra som jag mejlat har vägrat skriva över lånen på mig. Min man kom hem som en riktig surtant, han borde väl vara nöjd, så som han tjatat på polisen att börja utreda allt.
Men mitt liv känns ändå som ett fängelse. När vi beslutat att släppa allt mitt till kf och jag var i händerna på min man blev han det största svin jag känt.
Imorn ska han kolla på hus själv, har inte ens blivit tillfrågad att följa med att titta, han talar i jag form så.. vet inte om ja ska se det som en befrielse. Han har börjat flörta med vår sons gamla kompis 26!år yngre än han, helt öppet, även på insta där vi alla kan se, familj o vänner. Så pinsamt men inte första gången. Livet är väl härligt!?! Ibland skulle man hoppat framför tåget när man hade mod till de.. suck

Usch, vad jobbigt Nystart. Önskar jag kunde skriva något som hjälper men det går ju inte. Tycker din man verkar bete sig riktigt illa! Han har ju valt att fortsätta leva med dig, då får han banne mig skärpa till sig. Har du pratat ordentligt om att han inte kan fortsätta hålla på så här? Tycker inte att du ska behöva stå ut med det här. Han har ju ett val, antingen väljer han att leva med dig och accepterar och förlåter vad du gjort eller så väljer han att lämna dig. Tänker på dig Nystart! Kram

Men herregud. Har inga ord. Finns ingen ursäkt att bli behandlad så. Finns verkligen ingenstans du kan fly, vän, familj, vandrarhem? Vad som. Kram.

Du kommer inte att hamna i fängelse däremot kanske det bli någon annan form av påföljd. Blir så upprörd över hur din man behandlar dig. Han känns passivt aggressiv som han visar genom att utöva den makt han upplever sig ha i förhållande till dig. Han kränker och minimerar dig och frågan är hur länge han ska fortsätta straffa dig. Risken är att du tappar all tro på dig själv. Du är värd mer än så och viktig och betydelsefull för många i din omgivning. Jag hoppas att du har någon du får stöd av och kanske komma ur den destruktiva relationen. Det finns hjälp att få och du kommer att kunna känna livsglädje igen! Ta hand om dig!!!

Du har ingenting att förlora längre. Flytta! Vet att det inte är så lätt, men du har nått botten psykiskt. Du kan bara få det bättre!

Brukar inte vara så snabba ryck i polis/åklagartrakterna. Jag skulle gissa att det tidigast kan bli frågan om förhandling i domstol efter sommaren.

Förstår inte varför du ser att du är i händerna på honom? Visst du har tagit fel beslut men vem är han som har rätt att behandla en annan människa på det här viset. Du är värd mer, se ditt eget värde, det här är det sista du behöver just nu. Rent spontant tycker jag att det är väl jätte bra att han tittar på hus själv, får har du ju svaret mitt framför dig. Du har börjat ta tag i den här delen av ditt liv, nu måste du se ditt egenvärde, du är värd någonting! ❤️ . Du klarar dig, på något vis, det skulle säkert bli tufft, jag har inte hela bilden klar för mig men jag vet att vi är så mycket starkare än vi tror och klarar så mycket mer än vi nånsin vågat drömma om. Bryt dig loss, se detta som första dagen på ditt nya liv❤️ . Massor av styrke kramar och en hel hög jävlar anamma till dig❤️

Mitt i allt elände varje dag och varje minut finns det något ingen kan ta ifrån dig, din möjlighet att välja. Även om valet är pest eller kolera. Glöm inte det att du kan ta över makten genom att själv aktivt kan välja åt vilket håll du vill gå. Var ser du dig själv om fem år, tio? Hur vill du leva ditt liv....

Välj att bli av med honom! Välj bort honom innan han väljer bort dig och du kommer att känna dig stark och hitta livsglädjen igen. Och han kommer att tappa hakan över att du vågat! Du kan aldrig bli glad igen om du stannar hos en man som behandlar dig så, kränker dig, ja jag finner inga ord! Du kommer att klara dig fint själv och få det bättre. Ni har inga småbarn hemma, det är ett stort plus.

Dessutom om jag minns rätt valde du själv att berätta för honom om läget, det var inte han som upptäckte det. Och har du varit så modig att du faktiskt vågat berätta själv så är du stark och klarar dig utan honom. Hur tackar han dig för ärligheten? Genom att vara en skitstövel... det säger så mycket om honom som du kanske inte kan se klart själv just nu.

Vänd blad idag! Ett nytt liv väntar runt hörnet men du måste ta ett aktivt beslut! Har du klarat flera år av ekonomisk press och ångest så klarar du att välja ett bättre liv.

Om du skulle skriva ner på ett papper två kolumner med plus och minus för att stanna eller lämna, hur skulle det papperet se ut? Jag tror inte att minus kolumnen blir lång, möjligtvis är "rädsla" som kommer att stå där men titta på plussidan!

Jag skulle även vilja råda dig att boka en enskild tid med en familjeterapeut eller psykoterapeut och bara berätta det du skrev här i ditt inlägg, du kommer att få hjälp att fatta rätt beslut.

Sen finns det inget som säger att ni inte kan hitta till varandra igen du och din man om du nu känner att du älskar honom. Men så som han beter sig mot dig är totalt avskyvärt och du bör markera starkt att du inte accepterar detta, du är värd mer och du förstår säkert att den dumma handling du gjort att ta lån i hans namn inte är lika med att du är en värdelös person!!!! Blanda inte ihop de två!

Så ta ett papper och en penna och börja på den där listan...
kram!

Senast ändrad:
Bättre att du avslutar honom. Du kan inte hålla med honom om han fortsätter. Även jag kan förstå att du har försatt honom i svår situation. Men han har inte visat sig bra man så gör slut med honom. Även det är inte rätt att skriva honom i lån.

Om du har skrivit mig i lån så jag har rätt att vara arg på dig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp