Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Idag börjar det

Bättre att du avslutar honom. Du kan inte hålla med honom om han fortsätter. Även jag kan förstå att du har försatt honom i svår situation. Men han har inte visat sig bra man så gör slut med honom. Även det är inte rätt att skriva honom i lån.

Om du har skrivit mig i lån så jag har rätt att vara arg på dig.

Ja, självklart har han rätt att vara arg och förbannad. Men han har ett val också, vara arg men kunna med tiden förlåta eller vara arg för att sedan bli bitter och trycka ner Nystart och förminska henne varenda dag (istället för att vara ärlig och säga Tyvärr jag kan inte leva med du gjorde mot mig, jag vill skiljas!) och det är destruktivt för båda! Känns också som att han gjort sig till offer och nu utnyttjar situationen och vill till varje pris visa hur bra hans liv är när han kan titta på hus och flörta med unga tjejer (när han antagligen mår piss).

Deras situation är inte unikt på något sätt, det sker massor av svek inom parrelationer, det är inte det att ett förhållande ska vara solsken hela tiden utan hur man hanterar och väljer att gå vidare EFTER ett svek! När det inte är lust utan nöd! När det gäller!

Jag har tidigare skrivit att jag tror på att det hade varit bra om de båda träffade en terapeut, prata av sig och få professionell hjälp. Mannen hade behövt förstå motivet bakom handlingen och fått hjälp att bearbeta känslorna och få perspektiv för att kunna förlåta och gå vidare tillsammans.

tyvärr verkar han bara bete sig som en skitstövel och då är han inte mycket att ha!

Ja, självklart har han rätt att vara arg och förbannad. Men han har ett val också, vara arg men kunna med tiden förlåta eller vara arg för att sedan bli bitter och trycka ner Nystart och förminska henne varenda dag (istället för att vara ärlig och säga Tyvärr jag kan inte leva med du gjorde mot mig, jag vill skiljas!) och det är destruktivt för båda! Känns också som att han gjort sig till offer och nu utnyttjar situationen och vill till varje pris visa hur bra hans liv är när han kan titta på hus och flörta med unga tjejer (när han antagligen mår piss).

Deras situation är inte unikt på något sätt, det sker massor av svek inom parrelationer, det är inte det att ett förhållande ska vara solsken hela tiden utan hur man hanterar och väljer att gå vidare EFTER ett svek! När det inte är lust utan nöd! När det gäller!

Jag har tidigare skrivit att jag tror på att det hade varit bra om de båda träffade en terapeut, prata av sig och få professionell hjälp. Mannen hade behövt förstå motivet bakom handlingen och fått hjälp att bearbeta känslorna och få perspektiv för att kunna förlåta och gå vidare tillsammans.

tyvärr verkar han bara bete sig som en skitstövel och då är han inte mycket att ha!

Håller helt med dig. Tycker att hon borde avsluta med honom utan låta honom fortsätta så lågt. Om det vore mig, skulle jag säga ifrån och arg på henne istället stövlar runt kvinnor. Han är bara idiot men ändå kan jag förstå att han är frustrerade och anar inte vad han gör för att visa.

Därför anser jag att hon borde avsluta med honom

Blir arg över hur folk behandlar varandra. Han har ingen rätt att göra så ingen! Känns som om han använder det som du gjort bara som en ursäkt för att bete sig som ett svin. Han förtjänar inte dig. Det är pengar vi talar om. Det du gjort är inte så bra men det ursäktar absolut inte det han gör.känns som om han kommer fortsätta med det och bara såra dig. Lämna han och börja om ditt liv om han inte slutar på en gång. Du kommer få det bättre efter ett tag. Man tar hand om varandra o dåliga stunder med inte sårar varandra o vänder sig mot varandra om det är äkta kärlek tycke. Lycka till du fixar det

Tack snälla ni för era svar och er omtanke. <3 Det är lite tufft just nu. Och jag är faktiskt lite rädd för den polisutredning som började igår. Fast jag vet vad jag gjort och jag har kontaktat alla som jag tagit lån hos och sagt vad jag gjort och hur, samt frågat om jag kan få ta över lånen och betala av dessa. Jag vill verkligen inte få fängelse oxå .. :(
Tack igen snälla ni, det är skönt att få skriva av sig ibland.

Tack snälla ni för era svar och er omtanke. <3 Det är lite tufft just nu. Och jag är faktiskt lite rädd för den polisutredning som började igår. Fast jag vet vad jag gjort och jag har kontaktat alla som jag tagit lån hos och sagt vad jag gjort och hur, samt frågat om jag kan få ta över lånen och betala av dessa. Jag vill verkligen inte få fängelse oxå .. :(
Tack igen snälla ni, det är skönt att få skriva av sig ibland.

Du behöver inte vara rädd för varken polisutredning eller för fängelse. Jag har själv varit i kontakt med dessa pga av ekonomisk brottslighet som jag begick för att finansiera mitt spelmissbruk. Alla som jag stötte på inom polis och domstol behandlade mig väl. De kommer ha förståelse för varför du gjorde som du gjorde. Var bara öppen och ärlig, så kommer det gå bra.

Jag trodde också jag skulle få fängelse, satt dessutom anhållen i fyra dagar. Men pga att jag hade fast jobb, en socialt skyddsnät omkring mig. Samt att jag redan innan rättegången hade påbörjat behandling för mitt spelmissbruk så dömdes jag till skyddstillsyn. Så eftersom att du varit öppen och ärlig med vad du gjort, jag förmodar att du är förstagångsförbrytare, du har ett fast jobb och ett ordnat liv, så kommer du aldrig dömas till fängelse. Så borde en tingsrätt och en åklagare resonera om det blir rättegång.

Det kommer ordna sig. :)

Du behöver inte vara rädd för varken polisutredning eller för fängelse. Jag har själv varit i kontakt med dessa pga av ekonomisk brottslighet som jag begick för att finansiera mitt spelmissbruk. Alla som jag stötte på inom polis och domstol behandlade mig väl. De kommer ha förståelse för varför du gjorde som du gjorde. Var bara öppen och ärlig, så kommer det gå bra.

Jag trodde också jag skulle få fängelse, satt dessutom anhållen i fyra dagar. Men pga att jag hade fast jobb, en socialt skyddsnät omkring mig. Samt att jag redan innan rättegången hade påbörjat behandling för mitt spelmissbruk så dömdes jag till skyddstillsyn. Så eftersom att du varit öppen och ärlig med vad du gjort, jag förmodar att du är förstagångsförbrytare, du har ett fast jobb och ett ordnat liv, så kommer du aldrig dömas till fängelse. Så borde en tingsrätt och en åklagare resonera om det blir rättegång.

Det kommer ordna sig. :)
Tack för svar. <3

Idag har min man fått lånelöfte och köpt ett hus själv, ja får följa med men äger inget, bestämmer inget... han har fått ett lånelöfte själv. Igår kramade han om mig o skattade o sa att snart kommer polisen o hämtar dig.
Jag kan inte få nåt boende själv med alla anmärkningar och utmätningar och ja kommer inte orka renovera ett hus igen. Och på ett sätt jag inte får vara med o bestämma.

Igår kramade han om mig o skattade o sa att snart kommer polisen o hämtar dig.
Jag kan inte få nåt boende själv med alla anmärkningar och utmätningar och ja kommer inte orka renovera ett hus igen. Och på ett sätt jag inte får vara med o bestämma.

Men kära du, det här är ju tortyr!
Kan du inte ringa socialen i din kommun och be om att bli slussad vidare till ngn som kan hjälpa dig med bostad. finns det inte jourbostäder eller akutbostäder eller vad det nu kan finnas! så kan du ju inte ha det och jag vill ändå tro att samhället kan erbjuda hjälp.

Känns som att din man njuter av att plåga dig och utöva sin makt över dig!
Men han kommer att bli så besviken eftersom polisen inte kommer att hämta dig om det är han hoppas på!!!!

Nä usch det han gör är vidrigt!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp