- Meddelanden
- 12 088
- Mottagna reaktioner
- 8 488
- Poäng
- 5 497
Bättre att du avslutar honom. Du kan inte hålla med honom om han fortsätter. Även jag kan förstå att du har försatt honom i svår situation. Men han har inte visat sig bra man så gör slut med honom. Även det är inte rätt att skriva honom i lån.
Om du har skrivit mig i lån så jag har rätt att vara arg på dig.
Ja, självklart har han rätt att vara arg och förbannad. Men han har ett val också, vara arg men kunna med tiden förlåta eller vara arg för att sedan bli bitter och trycka ner Nystart och förminska henne varenda dag (istället för att vara ärlig och säga Tyvärr jag kan inte leva med du gjorde mot mig, jag vill skiljas!) och det är destruktivt för båda! Känns också som att han gjort sig till offer och nu utnyttjar situationen och vill till varje pris visa hur bra hans liv är när han kan titta på hus och flörta med unga tjejer (när han antagligen mår piss).
Deras situation är inte unikt på något sätt, det sker massor av svek inom parrelationer, det är inte det att ett förhållande ska vara solsken hela tiden utan hur man hanterar och väljer att gå vidare EFTER ett svek! När det inte är lust utan nöd! När det gäller!
Jag har tidigare skrivit att jag tror på att det hade varit bra om de båda träffade en terapeut, prata av sig och få professionell hjälp. Mannen hade behövt förstå motivet bakom handlingen och fått hjälp att bearbeta känslorna och få perspektiv för att kunna förlåta och gå vidare tillsammans.
tyvärr verkar han bara bete sig som en skitstövel och då är han inte mycket att ha!
Det är lite tufft just nu. Och jag är faktiskt lite rädd för den polisutredning som började igår. Fast jag vet vad jag gjort och jag har kontaktat alla som jag tagit lån hos och sagt vad jag gjort och hur, samt frågat om jag kan få ta över lånen och betala av dessa. Jag vill verkligen inte få fängelse oxå ..