Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur tar man sig ur detta? Panik o ångest

Fyfan vilken bedrövlig läsning. Kan dom inte fatta att ni blir en dyrare kostnad för samhället om ni blir vräkta? Är inte alls insatt i dom systemen men det låter ju helt bakvänt. Får verkligen hoppas din vän ställer upp så du får chansen att ordna upp det här. Kommer första utbetalningen från a-kassa i slutet på november?
Kämpa på iallafall, det kommer lösa sig!

Ja det suger just nu kan man säga. Troligtvis kan en vän lösa detta under nästa vecka. A-kassan kommer i november snark. Bara hålla ut.

Tack, allt löser sig till slut förhoppningsvis :)

Hej,
Jag har som många andra ett spelberoende bakom mig. Spelpaus har jag haft sedan januari i år och tack och lov så har jag aldrig känt behovet av att vilja spela igen. Men problemet nu är att man blev av med jobbet i våras, och a-kassa som inte kommer förrän i november. Jag ligger efter med 2 hyror och har nu cirka 4 veckor på mig att betala in detta. Då jag haft skulder sen tidigare så ligger dom också och skvalpar men dom låter jag ligga hos kronofogden, finns ändå ingenting att utmäta i dagsläget. Jag gör allt för att hitta ett jobb, har ingen i min närhet som kan hjälpa ekonomiskt då det krävs åtminstone 20.000kr för att lösa hyrorna. Jag har kunnat låna av en vän för att lösa elen men thats it. Mitt mobilabbonemang har stängts av så jag använder kontantkort för tillfället. Varenda gång man får ett nej efter en jobbintervju så blir man bara ännu mer ledsen. Tandolån kan funka som hjälp men den som hade kunnat ställa upp som borgensman sa nej. Ger snart upp, har även barn som jag absolut inte vill ska hamna på gatan. Vad gör man?

Förlåt min fråga, men hur kommer det sig att du inte betalat hyran av alla räkningar man kan ha? Den är ju på ett sätt den mest fundamentala?

Jag har sökt inom det också men inte fått något gehör då jag inte har någon utbildning. Jag söker verkligen alla jobb jag kan hitta, som inte kräver körkort då jag inte har det. Men ska få svar om ett jobb nästa vecka, verkar väldigt positivt iaf vad jag fått höra men vill inte förvänta mig för mycket.

Testat hemtjänsten? Jag vet inte hur det är där du bor men i min stad så finns det många som inte har körkort och får ”gå-rader” där krävs det heller inte alltid utbildning, (konstigt nog). :rolleyes:

Förlåt min fråga, men hur kommer det sig att du inte betalat hyran av alla räkningar man kan ha? Den är ju på ett sätt den mest fundamentala?
Hyran har alltid varit prio ett. Men har man blivit av med jobb och inte haft någon a-kassa då dom dragit ut på tiden så är det lite svårt att betala räkningar. Har gått låna pengar av famil och vänner för att kunna köpa mat, även sociala har hjälpt till med det.

Testat hemtjänsten? Jag vet inte hur det är där du bor men i min stad så finns det många som inte har körkort och får ”gå-rader” där krävs det heller inte alltid utbildning, (konstigt nog). :rolleyes:

Ska kika närmare på det :) Tack

Jag har sökt inom det också men inte fått något gehör då jag inte har någon utbildning. Jag söker verkligen alla jobb jag kan hitta, som inte kräver körkort då jag inte har det. Men ska få svar om ett jobb nästa vecka, verkar väldigt positivt iaf vad jag fått höra men vill inte förvänta mig för mycket.

Jag hoppas att det löser sig :)

prova att ringa istället om du har råd och kan. Arbetsgivare föredrar telefonsamtal.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp