Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur tar man sig ur detta? Panik o ångest

Varför så lång tid innan du får a-kassa? Är det pga omtalat överbelastat system? Då ramlar det kanske in några retroaktiva månader när det väl kommer?

Lycka till, å kämpa på! :fire: :)

Ja precis, det drog ut på tiden först för att det var överbelastat sen hade min förra arbetsgivare gjort fel med lite saker så fick komplettera, ringa arbetsgivaren osv. Ja det kommer komma retroaktivt, tyvärr för sent, då hyresskulderna måste betalas asap. Men känns skönt att kunna lägga undan lite sen för att spara. Så nu är det bara hoppas att allt löser sig tills dess.

Tack så mycket :)

Ja precis, det drog ut på tiden först för att det var överbelastat sen hade min förra arbetsgivare gjort fel med lite saker så fick komplettera, ringa arbetsgivaren osv. Ja det kommer komma retroaktivt, tyvärr för sent, då hyresskulderna måste betalas asap. Men känns skönt att kunna lägga undan lite sen för att spara. Så nu är det bara hoppas att allt löser sig tills dess.

Tack så mycket :)

Så som andra här redan skrivit så ska det vara högsta prio från soc att undvika vräkning av en barnfamilj.

Kan tilläggas att det dessutom är högsta prio för dig att underrätta soc om risken för vräkning. (om du inte redan gjort det) Kan annars vändas mot dig på olika vis.

Så som andra här redan skrivit så ska det vara högsta prio från soc att undvika vräkning av en barnfamilj.

Kan tilläggas att det dessutom är högsta prio för dig att underrätta soc om risken för vräkning. (om du inte redan gjort det) Kan annars vändas mot dig på olika vis.

Soc har fått detta då hyresvärden måste anmäla detta till Soc, ska ringa på måndag som sagt så hoppas vi att det löser sig denna gång när jag pratar med dom.

Jag tror faktiskt inte att dom kan det, rent lagligt får dom inte vräka en barnfamilj utan att ha ombesörjt ett nytt boende.

Går absolut att vräka, kommunen är dock skyldig att ordna boende pga barnen. Men boendet kan lika bra vara ett hotellhem som en tillfällig lägenhet någonstans.

Jag tror faktiskt inte att dom kan det, rent lagligt får dom inte vräka en barnfamilj utan att ha ombesörjt ett nytt boende.

Va? Vad svarar du nu på? Vi vräker absolut barnfamiljer, men vi vill självklart inte...

Ja. Men då har staten skyldighet att lagligt ombesörja ett boende. On värden vräker en barnfamilj så måste myndigheterna ingripa.

Men visst agerar hyresvärdar.

https://www.kronofogden.se/82001.html

Kan vara tufft med jobb i Coronatider, men de flesta jobb som finns är de som inte publiceras i annonser. Min fru fick jobb samma dag efter en spontanansökan till ett företag runt hörnet. Skriv kort (ingen har tid att läsa idag) max 200 ord, med en "key take-aways" lista till vänster där du skriver 4-6 bullet points med bra saker om dig själv "Erfaren truckförare", "Grym på svets" etc och sista punketerna "Trevlig att jobba med" och "Supermotiverad!". Sitt uppe en natt och skriv till alla företag du bara kan hitta. Det gäller att ha lite tur. I min frus fall hade en person slutat dagen innan och de behövde någon snabbt. Att rekryktera kostar skjortan i tid och pengar så på mindre företag funkar det så. If there is a will there is a way! Lycka till

Kan vara tufft med jobb i Coronatider, men de flesta jobb som finns är de som inte publiceras i annonser. Min fru fick jobb samma dag efter en spontanansökan till ett företag runt hörnet. Skriv kort (ingen har tid att läsa idag) max 200 ord, med en "key take-aways" lista till vänster där du skriver 4-6 bullet points med bra saker om dig själv "Erfaren truckförare", "Grym på svets" etc och sista punketerna "Trevlig att jobba med" och "Supermotiverad!". Sitt uppe en natt och skriv till alla företag du bara kan hitta. Det gäller att ha lite tur. I min frus fall hade en person slutat dagen innan och de behövde någon snabbt. Att rekryktera kostar skjortan i tid och pengar så på mindre företag funkar det så. If there is a will there is a way! Lycka till

Tack för tipsen. Jag har varit och besökt alla företag i industriområdet som finns i närheten. (cirka 50 företag)
Har varit i alla livsmedelsbutiker som ligger max 2 mil hemifrån. Även klädesbutiker. Jag ringer dagligen cirka 20 samtal till olika företag just för att få den kontakten. Har varit på 25 intervjuer men det dyker alltid upp någon sen med lite mer erfarenhet. Jag kämpar på varje dag, ligger verkligen inte på latsidan när det gäller jobbsök

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp