- Meddelanden
- 177
- Mottagna reaktioner
- 141
- Poäng
- 317
Ligger du på så där är frågan bara när och inte om! Hoppas verkligen att det löser sig för er snabbt. Kämpa på!!
Jag hoppas verkligen det. Tack snällaLigger du på så där är frågan bara när och inte om! Hoppas verkligen att det löser sig för er snabbt. Kämpa på!!
Det har varit mycket snack om det i Göteborg, här vräks barnfamiljer och det boende som de hamnar på är inget som passar barn (med missbrukare) och de får ständigt flytta runt. Ser detta tydligt då många söker sej till Stadsmissionen där jag är volontär. Det värsta är att det kostar mer att ha dem på tillfälliga boenden än att stötta med hyra för en vanlig lägenhet.Ja. Men då har staten skyldighet att lagligt ombesörja ett boende. On värden vräker en barnfamilj så måste myndigheterna ingripa.
Men visst agerar hyresvärdar.
https://www.kronofogden.se/82001.html
Får ingen hjälp, dom påstår att jag skulle ha kommit tidigare, vilket jag då sa att jag pratat med dom 2 gånger innan men inte fick hjälp då. Då blev hon mest bara tyst. Jag verkligen sa åt henne att vi kommer hamna på gatan, men en riktigt surtant. Jag blev förbannad och slängde på luren. Men har förhoppningsvis nu en kompis som kan ställa upp med att ta ett lån, så bara hålla tummarnaHur går det för dig @Loanit ?
Jag har sökt hos de närmsta restaurangerna. Men har som sagt barn att ta hänsyn till och de flesta är kvällsjobb vilket inte skulle fungera. Men jag söker så fort jag ser något dagjobb inom restaurang. Idag har jag totalt sökt 35 jobb, man kan ju bara hoppas att man får någon intervju iallafall.Har du grävt ordentligt i resturangbranchen? Det är många av oss som blev tvugna att säga upp en väldigt stor del av vår personal men senaste 6-8 veckorna har dagskassan fått tillbaka lite styrka i och med att folk är tillbaka från semester och vill börja leva som vanligt såpass mycket som det går. Därav har jag behövt anställa fler personal igen, och även ny då de som jag blev tvungen att lämna har gått vidare till annat. (Jag vet att samma situation har hänt för andra i samma sits också)
Jag önskar dig lycka till, lider verkligen med dig.
Fyfan vilken bedrövlig läsning. Kan dom inte fatta att ni blir en dyrare kostnad för samhället om ni blir vräkta? Är inte alls insatt i dom systemen men det låter ju helt bakvänt. Får verkligen hoppas din vän ställer upp så du får chansen att ordna upp det här. Kommer första utbetalningen från a-kassa i slutet på november?Får ingen hjälp, dom påstår att jag skulle ha kommit tidigare, vilket jag då sa att jag pratat med dom 2 gånger innan men inte fick hjälp då. Då blev hon mest bara tyst. Jag verkligen sa åt henne att vi kommer hamna på gatan, men en riktigt surtant. Jag blev förbannad och slängde på luren. Men har förhoppningsvis nu en kompis som kan ställa upp med att ta ett lån, så bara hålla tummarna
Tack för tipsen. Jag har varit och besökt alla företag i industriområdet som finns i närheten. (cirka 50 företag)
Har varit i alla livsmedelsbutiker som ligger max 2 mil hemifrån. Även klädesbutiker. Jag ringer dagligen cirka 20 samtal till olika företag just för att få den kontakten. Har varit på 25 intervjuer men det dyker alltid upp någon sen med lite mer erfarenhet. Jag kämpar på varje dag, ligger verkligen inte på latsidan när det gäller jobbsök
har du tänkt på att du kanske kan söka dig till vård och omsorg? De skriker efter folk inom vården i vår kommun.