Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur tar man sig ur detta? Panik o ångest

Socialtjänsten har hjälpt med mat, hygien osv. Har inte fått någon hjälp med hyresskulderna tyvärr.

Varför då? Det gör dom här i staden som jag arbetar som Fastighetsförvaltare i?
Allt för att inte folk ska bli vräkta och då istället bli just socialtjänstens ansvar under en längre tid...

Varför då? Det gör dom här i staden som jag arbetar som Fastighetsförvaltare i?
Allt för att inte folk ska bli vräkta och då istället bli just socialtjänstens ansvar under en längre tid...
Jag har inte fått något konkret svar. Ska kolla med dom på måndag så får vi hoppas att jag får hjälp med hyrorna.

Jag har inte fått något konkret svar. Ska kolla med dom på måndag så får vi hoppas att jag får hjälp med hyrorna.

Du har barn nämner Du. Skulle du bli vräkt pga dina obetalda hyror, så är socialtjänsten skyldig att hjälpa dig med boende inte minst pga just barnen. Detta blir betydligt dyrare för dom eftersom det kommer behövas deras ekonomiska hjälp med boende under lång tid framöver för med hyresskulder och en vräkning som påföljd gör det ytterst svårt om inte omöjligt att under överskådlig tid hitta ett nytt boende...

Dom kan inte vara sååå naiva att dom inte själva inser det.
Med detta sagt - på dom igen ! All lycka till !

En sak jag undrar, hur fasiken hade man löst det rent juridiskt om alla barnfamiljer bara började skita i att betala hyran? Går ju inte att vräka - Går inte att betala hotell åt dom men helt skevt att betala deras hyra också?

Du har barn nämner Du. Skulle du bli vräkt pga dina obetalda hyror, så är socialtjänsten skyldig att hjälpa dig med boende inte minst pga just barnen. Detta blir betydligt dyrare för dom eftersom det kommer behövas deras ekonomiska hjälp med boende under lång tid framöver för med hyresskulder och en vräkning som påföljd gör det ytterst svårt om inte omöjligt att under överskådlig tid hitta ett nytt boende...

Dom kan inte vara sååå naiva att dom inte själva inser det.
Med detta sagt - på dom igen ! All lycka till !

Ja men precis det är väl deras skyldighet kan man tycka. Jag ska ligga på ordentligt. Tack för pepp :)

En sak jag undrar, hur fasiken hade man löst det rent juridiskt om alla barnfamiljer bara började skita i att betala hyran? Går ju inte att vräka - Går inte att betala hotell åt dom men helt skevt att betala deras hyra också?

Klart att dom kan vräka barnfamiljer men man vill ju helst undvika det. Tror ingen med flit väljer att skita i att betala hyra, man har ju ett ansvar, tyvärr för egen del så kom covid-19 emellan, utan jobb, seg a-kassa osv. Har vridit och vänt på alla möjligheter för att klara oss. Nu är det bara detta jag behöver hjälp med då a-kassan hoppar igång sen. Men tar ju ändå ett tag att kunna återhämta sig liksom efter allt

Jag tror faktiskt inte att dom kan det, rent lagligt får dom inte vräka en barnfamilj utan att ha ombesörjt ett nytt boende.

Jag tror faktiskt inte att dom kan det, rent lagligt får dom inte vräka en barnfamilj utan att ha ombesörjt ett nytt boende.
Okej, vet att kommunen där jag bor så blev 3 barnfamiljer vräkta förra året. Men ska kolla upp det där ordentligt nu under helgen och ringa alla möjliga på måndag så hoppas jag att det löser sig :)

Varför så lång tid innan du får a-kassa? Är det pga omtalat överbelastat system? Då ramlar det kanske in några retroaktiva månader när det väl kommer?

Lycka till, å kämpa på! :fire: :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp