Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur snabbt höjs UC-betyget efter betalningsanmärkning försvunnit?

Vet att ni alla är så kunniga såjag frågar er..,
Den 10 mars hade jag en anmärkning och 3.1 i UC. Den 11 mars försvann min anmärkning och har sedan dess haft 75.5 i UCbetyg. Vet någon när den tar ett skutt ner? Hur lång tid brukar det ta?
ca 800 000 i lön och lån på ca 100 000. Men (håll för ögonen) ca 30 förfrågningar. Jag fattar att det är förfrågningar som gör min UC hög men borde den ändå inte skutta ner lite?

Låter märkligt,
Hade mer förfrågningar för något år sedan med 3 anmärkningar och hade 50% något.
Känns lite som ett lotteri

Det måste ju vara något fel, visst, 30 förfrågningar är oerhört många, men du är ju ganska lågt belånad med den inkomsten. Jag har en mängd anmärkningar och nästan 2 miljoner i skuldsaldo hos KFM och jag har 65% hos UC.

Den 10 mars hade jag en anmärkning och 3.1 i UC. Den 11 mars försvann min anmärkning och har sedan dess haft 75.5 i UCbetyg. Vet någon när den tar ett skutt ner? Hur lång tid brukar det ta?
ca 800 000 i lön och lån på ca 100 000. Men (håll för ögonen) ca 30 förfrågningar. Jag fattar att det är förfrågningar som gör min UC hög men borde den ändå inte skutta ner lite
Vill du berätta mer? Varför så många förfrågningar med dem förutsättningarna?

Vill du berätta mer? Varför så många förfrågningar med dem förutsättningarna?
Vet inte om det har någon betydelse ?
Men från början hade jag 44-47 anmärkningar efter att ha gått igenom något som är så fruktansvärt och privat. Antalet förfrågningar är en människas hopp om att lösa akuta situationer. Nu har jag inte tagit någon ny sedan december.
Min fråga var om ni som har erfarenheter av dessa skutt vet när ungefär den tar skutt nedåt? Vissas uc gör ju jättehopp efter sista anmärkningen försvinner

Men från början hade jag 44-47 anmärkningar efter att ha gått igenom något som är så fruktansvärt och privat. Antalet förfrågningar är en människas hopp om att lösa akuta situationer. Nu har jag inte tagit någon ny sedan december.
Min fråga var om ni som har erfarenheter av dessa skutt vet när ungefär den tar skutt nedåt? Vissas uc gör ju jättehopp efter sista anmärkningen försvinner
När dina förfrågningar försvinner så kommer det ta ett skutt ner.
UC är baserad på risk. Att ha 30 förfrågningar är inte något positivt i en riskbedömning.

ca 800 000 i lön och lån på ca 100 000. Men (håll för ögonen) ca 30 förfrågningar. Jag fattar att det är förfrågningar som gör min UC hög men borde den ändå inte skutta ner lite?
När alla anmärkningar försvinner så rusar risken alltid i höjden i princip, det kommer att gå ner dock så är 30 ff väldigt mkt så det kommer inte sjunka snabbt men ge det tid och ta inte på dig nya bara

När alla anmärkningar försvinner så rusar risken alltid i höjden i princip, det kommer att gå ner dock så är 30 ff väldigt mkt så det kommer inte sjunka snabbt men ge det tid och ta inte på dig nya bara
Intressant, är det för att det då finns en stor risk att man börjar ta lån direkt igen? Det är ju så klart logiskt när man tänker på det, när man har anmärkningar kan man ju i princip inte ta lån, så det är ju rimligt att risken ökar när man kan börja göra det igen.

Nä har ingen betydelse i sig. Men ibland är det intressant att höra varför människor gör som man gör. Många här inne gör/har gjort dåliga val så det är inget unikt i sig.
Tack för att du delade med dig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp