Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur ska man berätta

På vilket sätt är du fast med ekonomin? Har han löst ut lånen? Har du ingen annan i familjen som kan hjälpa?
Han löste ju mina lån, har några vanliga kvar som Ica kort och så. Detta har gjort att jag inte äger nåt här hemma. Vi har skrivit ett äktenskapsförord om det. Han köpte ut mig från vårt hem när han löste skulderna. Detta förordet är registrerat. Sen kommer jag få alla lån jag tagit i hans namn i en dom att betala. Dessa pengar har jag inte utan de kommer gå till KF för utmätning. Då sa hon på skuldrådgivningen att jag lika gärna kan släppa det jag har på mig redan nu o spara en buffert. För KF kommer inte ta hänsyn till krediter och lån sen. Så jag kommer få en massa misskött lån/krediter. Betalningsanmärkningar och sen dessutom en dom om grovt bedrägeri. Har inte kontakt med mamma o pappa sen 7 år. Skuldsanering kunde jag ansöka om senare när det gått ett tag eftersom skulderna uppkommit genom brott. Så nu i november ska ja på polisförhör sen blir det väl tingsrätten sen får vi se vad som händer. Så jag e fast här.

Han löste ju mina lån, har några vanliga kvar som Ica kort och så. Detta har gjort att jag inte äger nåt här hemma. Vi har skrivit ett äktenskapsförord om det. Han köpte ut mig från vårt hem när han löste skulderna. Detta förordet är registrerat. Sen kommer jag få alla lån jag tagit i hans namn i en dom att betala. Dessa pengar har jag inte utan de kommer gå till KF för utmätning. Då sa hon på skuldrådgivningen att jag lika gärna kan släppa det jag har på mig redan nu o spara en buffert. För KF kommer inte ta hänsyn till krediter och lån sen. Så jag kommer få en massa misskött lån/krediter. Betalningsanmärkningar och sen dessutom en dom om grovt bedrägeri. Har inte kontakt med mamma o pappa sen 7 år. Skuldsanering kunde jag ansöka om senare när det gått ett tag eftersom skulderna uppkommit genom brott. Så nu i november ska ja på polisförhör sen blir det väl tingsrätten sen får vi se vad som händer. Så jag e fast här.
Många styrkekramar till dej!

Jag lider med dig när du skriver att du är "fast". I en tid som denna är det meningen att din man ska trösta dig, inte tvärtom. Vad är det för mening att förnedra någon och sedan fortsätta leva under samma tak?

Jag tycker du ska visa alla som vill dig ont, så gott det går, att du inte tar åt dig av alla negativa kommentarer. Det är nämligen inte så kul att reta någon som inte "svarar" på kränkningar.

Var stark!

Tack för erat stöd. Hjo kom hem inatt och sov bredvid mig, jag trodde inte han skulle göra det. Idag är en ny dag och jag har fått några uppdrag jag måste göra. Han vill veta hur mycket skulderna är på och om han är återbetalningskyldig för mina skulder, om det här hindrar honom att kunna ta över sina föräldrars hus som vi tänkt eftersom jag inte får stå på några lån. Är det så att det inte går så kommer han gå med all säkerhet har han sagt. Men jag tycker att det inte borde drabba honom, han har mycket hög kreditvärdighet så han borde ju få stå på ett huslån själv runt 500 tusen (en liten ort därav billigt hus) eller vad tror ni? Skulderna är väl mina? Dom kan väl aldrig han bli tvungen att betala mer än vad han drabbas av min löneutmätning? Jag skulle vilja ansöka om skuldsanering, tror ni det är möjligt?

@tigerkatten007 jag har försökt. En del vänner har slutat att hänga på dessa skämt. Nu går min man en annan väg, han säger att jag fortfarande ljuger, att jag inte gör nåt för att ändra på mig till våra vänner o barn. Jag ljuger inte längre, jag går hos en psykolog, fysioterapeut, sjukgymnastik varje vecka. Åker aldrig in till stan själv längre. Bakar och går ut o går istället. Varje dag är en kamp och jag blir ledsen när min man säger att jag inte gör nåt för att förändra mig. Jag har oxå förhandlat och tagit över 8 st skulder hittills, 2 är färdig betalade. Men nu när jag börjat gå i terapi inser jag att ja lever med en narcissist. Det förklarar så mycket konstigt alla år vi levt ihop! Och nu är ja fast här på grund av ekonomi.
Ledsen jag blir när jag läser om din situation. Förstår hans besvikelse men att fortsätta sparka på den som redan ligger är inte OK .
Jag tror inga andra än vi vet hur det är att leva i den här världen, min man förstår inte hur jag gjort av med alla pengar. Jag säger som det är att jag betalat lån och överlevt men han köper inte det. Jag äger ingenting av värde har verkligen ingentinp att visa upp så det är svårt att bevisa. Vi har en svår tid framför oss.

Tack för erat stöd. Hjo kom hem inatt och sov bredvid mig, jag trodde inte han skulle göra det. Idag är en ny dag och jag har fått några uppdrag jag måste göra. Han vill veta hur mycket skulderna är på och om han är återbetalningskyldig för mina skulder, om det här hindrar honom att kunna ta över sina föräldrars hus som vi tänkt eftersom jag inte får stå på några lån. Är det så att det inte går så kommer han gå med all säkerhet har han sagt. Men jag tycker att det inte borde drabba honom, han har mycket hög kreditvärdighet så han borde ju få stå på ett huslån själv runt 500 tusen (en liten ort därav billigt hus) eller vad tror ni? Skulderna är väl mina? Dom kan väl aldrig han bli tvungen att betala mer än vad han drabbas av min löneutmätning? Jag skulle vilja ansöka om skuldsanering, tror ni det är möjligt?
Så länge han inte står med som borgensman behöver ni inte vara oroliga för att han ska bli betalningsskyldig. Har han ordnad ekonomi har jag svårt att se att han blir nekad ett huslån.

Så länge han inte står med som borgensman behöver ni inte vara oroliga för att han ska bli betalningsskyldig. Har han ordnad ekonomi har jag svårt att se att han blir nekad ett huslån.
Nej jag står på alla lån själv och har inte tagit lån i hans namn. Får hoppas att det är som vi tror. Försöker komma fram till kronofogden men det är enorm kö just idag

Jag står själv på ett bolån på 600 000 då min sambo har anmärkningar. Går kalkylen ihop så är det inga problem, för att veta säkert får ni kolla med banken och låta dem ta en kreditupplysning på honom för att se om han får ett lånelöfte. Det kan ni ta även om det inte är aktuellt just nu. Jag nämnde dock aldrig något om min sambos situation, de antog att hon studerade eller något och jag sa aldrig emot det.

Han kan aldrig bli betalningsskyldig för dina skulder. Är han kreditvärdig så är det inga problem. Va skönt att han kom o la sig brevid dig inatt. Nu är det värsta gjort! Nu tar ni i er igenom det andra oxå. Vi är med er här på forumet och håller tummarna! Kramar

Hoppas allt löser sig för dig/er! Kärlek övervinner allt och gör det inte det så var det inte värt. Vet ej om ni har barn men i så fall hoppas jag att din man tänker på barnen i första hand!
Stor kram!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp