Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur ska jag tänka i min sits.

Men har läst att en del banker nekar samlings lån när man söker för en kort period på 2-3 år och de accepterar när längden är i 10-15 år mer, stämmer detta? Låter jätte konstigt i mina öron.
Inte konstigt. Mer räntor in på längre lånetid.

Ta lånet på längre tid och gör extraamorteringar för totalt 8k i månaden om du hade möjlighet till det. Så hade nog jag gjort i din situation.

Ta lånet på längre tid och gör extraamorteringar för totalt 8k i månaden om du hade möjlighet till det. Så hade nog jag gjort i din situation.
Blir nog så i mars när min sista ff försvinner då, hoppas betyget ändras något från 2,8% efter att den sista ff har gått ut

Så en fråga nu när vi närmar oss, min sista FF försvinner nu på söndag (16 mars), min fråga är egentligen om den försvinner direkt på uc med eller går den bort när uc uppdateras en gång i månaden? för behöver söka ett samlingslån innan den nya deklarationen registreras.

@Myra hade du kunnat ge mig en sista sentence of wisdom, så jag slipper stressa upp mig själv, stort detta då jag kommer gå från 8k till knappt 1500 i månaden om allt går vägen.

Så en fråga nu när vi närmar oss, min sista FF försvinner nu på söndag (16 mars), min fråga är egentligen om den försvinner direkt på uc med eller går den bort när uc uppdateras en gång i månaden? för behöver söka ett samlingslån innan den nya deklarationen registreras.
Ff försvinner direkt.

@Myra hade du kunnat ge mig en sista sentence of wisdom, så jag slipper stressa upp mig själv, stort detta då jag kommer gå från 8k till knappt 1500 i månaden om allt går vägen.
Din ff kommer försvinna direkt.
Bra jobbat f ö :)
Jag hade sökt samlingslån på det beloppet som dina lån du vill samla är på. Men hade tagit lånet på 4 år (om du har råd med månads beloppet). Har du råd o t o m kan amortera mer så kan du beta av lånet snabbare. Så ger du dig själv lite marginaler (om ngt oförutsett skulle inträffa, sjukdom, dyr tandläkarräkning, trasig tvättmaskin etc). Så skulle jag gjort.

Din ff kommer försvinna direkt.
Bra jobbat f ö :)
Jag hade sökt samlingslån på det beloppet som dina lån du vill samla är på. Men hade tagit lånet på 4 år (om du har råd med månads beloppet). Har du råd o t o m kan amortera mer så kan du beta av lånet snabbare. Så ger du dig själv lite marginaler (om ngt oförutsett skulle inträffa, sjukdom, dyr tandläkarräkning, trasig tvättmaskin etc). Så skulle jag gjort.
Tänkte ta på 2 år från början faktiskt men många påpekade att det är bättre att ta på 10-12 år just pga att de godkänner lättare då KALPen går ihop bättre och sedan kan man bara extra amortera för den summan man vill betala varje månad så blev osäker på hur jag ska göra när jag ansöker.

Hade du valt Lendo eller Advisa för den delen?

Tänkte ta på 2 år från början faktiskt men många påpekade att det är bättre att ta på 10-12 år just pga att de godkänner lättare då KALPen går ihop bättre och sedan kan man bara extra amortera för den summan man vill betala varje månad så blev osäker på hur jag ska göra när jag ansöker.

Hade du valt Lendo eller Advisa för den delen?
Känns som att Lendo är där flest söker, gå på magkänslan.

Enligt chatGPT är Advisa något bättre när man vill samla lån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp