Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur ska jag tänka i min sits.

Hej!

Jag sitter och funderar på vad mitt nästa steg är med mina skulder (som jag drog åt mig i ung ålder när man hade 0 konsekvenstänk).
Jag har betat av en rejäl del av dem där jag bland annat nollat klarna och avarda och det återstår totalt nu 139k som är uppdelade mellan Qliro (24k), Anyfin (61k), Amex (25k) samt Norwegian (28k).
Många av mina FF har även försvunnit där det nu återstår 5 st varav 2 av dem försvinner nu i september och 2 i december.

Jag betar av samtliga månadsvis och kör på snöbollsmetoden vilket har funkat bra för mig.

Samlingslån har jag tänkt att ansöka om för att slå ihop allt till ett om ungefär 1 år om jag inte vid det tillfället lyckats reducera summan en bra bit, tänker mig då när plugget är klart och när mina FF har försvunnit men fram tills dess tänker jag att jag fortsätter med snöbollsmetoden, om ingen annan har råd eller en bättre ide.

Vad jag vet så har Qliro & norwegian sämst ränta på 17-18%.

Hur går era tankar gällande min sits? Hur hade ni gjort och har ni några tips?

Och måste tillägga att den känslan jag fick av att nolla Klarna och Avarda var obeskrivlig, vilket har gett mig ännu mer motivation att fortsätta på samma spår och fortsätta beta av de sista summorna.

Bra jobbat!
Det skiljer inte så mkt i belopp mellan Qliro och BN så du skulle kunna rikta din snöboll mot den dyraste av de två.
Ja, känslan när man släckt ett lån är obeskrivlig!

Problemet med Qliro så står inte räntan någonstans, letat och sökt på nätet i flera dagar utan framgång, pga detta funderar jag på att fokusera på Qliro nu för att nolla dem först :)

Problemet med Qliro så står inte räntan någonstans, letat och sökt på nätet i flera dagar utan framgång, pga detta funderar jag på att fokusera på Qliro nu för att nolla dem först :)
Tror de ligger på ungefär samma räntenivå. Men ta den först så blir du av med den. Jag har släckt Qliro och det är jag glad för, den minskar knappt om man bara betalar lägst att betala varje månad. Så jag släckte den med snöbollsmetoden. Om jag inte minns helt fel var räntan på 25% eller nåt sånt.

Tror de ligger på ungefär samma räntenivå. Men ta den först så blir du av med den. Jag har släckt Qliro och det är jag glad för, den minskar knappt om man bara betalar lägst att betala varje månad. Så jag släckte den med snöbollsmetoden. Om jag inte minns helt fel var räntan på 25% eller nåt sånt.
Ja det är det jag har märkt också med Qliro, så ska fokusera på Qliro nu och förhoppningsvis ska jag ha kollat den i dec/jan

Står i villkoren, finns lite olika varianter beroende vilken betalning du har där. Finns längst ner på Qliros hemsida under rubrik Qliro - Villkor och sen Fast- och Flexibel delbetalning & Köp nu, betala sen
Du behöver inte vara inloggad.

räntan på Qliro ligger på hela 22% och den effektiva ränta ligger på 31.45%!!!! Qliro ska bort först av dessa, fyfan vilka tjuvar! o_O

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp