Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur ska jag prioritera?

Det sura är att alla små skulder kostar massor. Jag betalade runt 16000 i månaden för ca 10 mycket dåliga smålån och krediter Nu har jag fått ett samlingslån med endast 2200:- i månads avgift. Mina kostnader går ner 14000:- per månad. Kunde du samla dina krediter skulle du nog vinna mycket. Visa som jag hade Onea, Vivus och Viaconto känns som evighetsmaskiner.
Det är det som bankerna vägrar ta in... när de nekar bättre lån så man kan få en chans att dra ner kostnaderna för lån varje månad. När de anser att man har för liten återbetalningsförmåga men inte kan svara på hur de menar om man redan betalar 16 000 kr/månad för lån men de inte tror att man ska klara av att betala 2200 kr/månad!!
Och varför är det så tyst kring hur hårda bankerna är i sina bedömningar? Och hur de stjälper!

Har de flesta lån vad jag känner till iaf, som omfattas av Creditsafe. Räddningen skulle vara om Fairlo utökade sin verksamhet men där verkar ju inget hända.

Jag ska göra ett allvarligt försöka att hålla mig flytande...fattar bara inte hur det ska fungera med 12K back varje månad men får försöka trixa och knepa, släppa vissa grejer till inkasso och på så sätt försöka överleva ekonomiskt. Tack för uppmuntran - det är guld värt!

Finns det inga lån du kan ta via typ Creditsafe? I augusti kommer du kunna få ett samlingslån.

Håll dig flytande tills dess. Det är ju 2-3 månader kvar bara....

Är ju ”förbeviljad” ett kreditkort via Supremecard på 20K - skulle teoretisk kunna hjälpa mig hålla mig flytande men samtidigt rent idiotiskt med tanke på inverkan på UC-scoren. Vad tror ni? Skulle ytterligare ett kort, när jag redan har fem, påverka UC-scoren avsevärt?

Är ju ”förbeviljad” ett kreditkort via Supremecard på 20K - skulle teoretisk kunna hjälpa mig hålla mig flytande men samtidigt rent idiotiskt med tanke på inverkan på UC-scoren. Vad tror ni? Skulle ytterligare ett kort, när jag redan har fem, påverka UC-scoren avsevärt?

Det skulle inte var värt det om tanken är att snart ta ett samlingslån.

Förskottslön?

Olika. Men ganska lätta att få 10.000 utav och dessutom ganska OK ränta sett till vilken marknad dom jobbar med.
Creditsafe eller Bisnode har dom alltid gneom åren tagit på mig.
Alltid fått lån beviljat hos dom fast jag misskött mig säkert 5-6 gånger så det gått till inkasso...

Ok, men ingen möjlighet till delbetalning? Vad jag förstår måste man betala in hela skulden på ett bräde. I min situation kommer det aldrig fungera tyvärr.

Olika. Men ganska lätta att få 10.000 utav och dessutom ganska OK ränta sett till vilken marknad dom jobbar med.
Creditsafe eller Bisnode har dom alltid gneom åren tagit på mig.
Alltid fått lån beviljat hos dom fast jag misskött mig säkert 5-6 gånger så det gått till inkasso...

Ja fast säg att du tar lånet 28:e maj. Då vill dom ha pengarna på löning 25:e juni. Sen får du påminnelse. Sen hamnar det hos SVEA inkasso. Tills det är för sent där har du hunnit få ditt samlingslån - jag fick dessutom avbetalning 4 x 2700 hos dom via just Svea...

Ska överväga alternativet...vore dock surt med en Bisnode när jag äntligen börjar se en ljusning där. Tack för tipset ändå! Hade helt glömt bort Förskottslön.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp