Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur ska jag prioritera?

Så är det...och grattis till dig :) Vad hade du för förutsättningar när du ansökte om samlingslånet?

Det sura är att alla små skulder kostar massor. Jag betalade runt 16000 i månaden för ca 10 mycket dåliga smålån och krediter Nu har jag fått ett samlingslån med endast 2200:- i månads avgift. Mina kostnader går ner 14000:- per månad. Kunde du samla dina krediter skulle du nog vinna mycket. Visa som jag hade Onea, Vivus och Viaconto känns som evighetsmaskiner.

Ring BN prata att du har problem att betala om du kan avsluta ditt BN kort och utöka ditt BN lån. Kan du få fram 4000:- och säga upp Brixo. Man måste börja någonstans. Jag vet hur det är att jaga fram extra pengar och planera man vet det kan jag betala senare än det osv.

Tack för tipsen, mkt tacksam. Hur menar du med BN? Efterhöra om de går med på att utöka lånet och betala av BN-kortet med utökningen? Kommer ju tas en UC-förfrågan, vilket jag vill undvika till varje pris...

Ring BN prata att du har problem att betala om du kan avsluta ditt BN kort och utöka ditt BN lån. Kan du få fram 4000:- och säga upp Brixo. Man måste börja någonstans. Jag vet hur det är att jaga fram extra pengar och planera man vet det kan jag betala senare än det osv.

Du betalar nog runt 15-20000 per månad i lön och krediter. Om du inte har god lön blir det väldigt tufft. Att förbättra UC kommer att ta tid. Men försök få bort ett kort i taget.

Ansök om betalfri månad på Norwegian kortet och lånet. Försök hålla ut 1-2 månader till tar 3 månader att få ett lån uppsagt, så håller du ut ett tag till så kan du hinna söka ett samlingslån i augusti.

Får du missköt kredit eller kredikort så är det kört.

Broc säger inte upp ditt lån, dem skickar varje månadsbetalning till inkasso och därefter fogden...

Får avslag på ansökan om betalningsfri månad...jag är villig att kämpa men just nu känns det helt jävla hopplöst...har ca 20K kvar på mina konton - dessa kommer ätas upp av lån den här månaden och sen är det slut. Tankarna mal bara och ett enormt jävla mörker sänker sig över mig när jag funderar på hur det kunde så helvetes fel. Daglig ångest och känslan av maktlöshet gör att det är svårt att tänka klart. Några sista råd?

Ansök om betalfri månad på Norwegian kortet och lånet. Försök hålla ut 1-2 månader till tar 3 månader att få ett lån uppsagt, så håller du ut ett tag till så kan du hinna söka ett samlingslån i augusti.

Får du missköt kredit eller kredikort så är det kört.

Broc säger inte upp ditt lån, dem skickar varje månadsbetalning till inkasso och därefter fogden...

Finns det inga lån du kan ta via typ Creditsafe? I augusti kommer du kunna få ett samlingslån.

Håll dig flytande tills dess. Det är ju 2-3 månader kvar bara....

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp