- Meddelanden
- 2 762
- Mottagna reaktioner
- 1 236
- Poäng
- 927
Tjena!
Sitter ordentligt i skiten och måste akut minska mina månadskostnader för att få ekonomin att gå runt. Min sambo är villig att ställa upp som medlåntagare för ett lån på 250K. Behöver samla 350K (sambon ställer upp och betalar bort ca 100K) för att komma ned på en månadskostnad som är hanterbar. Vilken strategi är egentligen bäst? Att vi söker ett samlingslån tillsammans på ex Advisa eller att hon själv söker ett lån?
Mina förutsättningar:
Ca 900K lån och krediter synliga hos UC.
Månadslön på 28900 efter skatt (skattejämkar).
51 %!!! riskprognos hos UC samt 8 ff. En försvinner i Oktober och resten nästa år.
Hennes förutsättningar:
Inga lån eller krediter
Månadslön på 25.000 efter skatt (föräldraledig nu men börjar jobba om en vecka)
Vet ej riskprognos hos UC men den borde vara låg. Hon har inga ff.
Tacksam för svar...
Sitter ordentligt i skiten och måste akut minska mina månadskostnader för att få ekonomin att gå runt. Min sambo är villig att ställa upp som medlåntagare för ett lån på 250K. Behöver samla 350K (sambon ställer upp och betalar bort ca 100K) för att komma ned på en månadskostnad som är hanterbar. Vilken strategi är egentligen bäst? Att vi söker ett samlingslån tillsammans på ex Advisa eller att hon själv söker ett lån?
Mina förutsättningar:
Ca 900K lån och krediter synliga hos UC.
Månadslön på 28900 efter skatt (skattejämkar).
51 %!!! riskprognos hos UC samt 8 ff. En försvinner i Oktober och resten nästa år.
Hennes förutsättningar:
Inga lån eller krediter
Månadslön på 25.000 efter skatt (föräldraledig nu men börjar jobba om en vecka)
Vet ej riskprognos hos UC men den borde vara låg. Hon har inga ff.
Tacksam för svar...