Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur ska jag betala av mina skulder på bästa sätt?

Ja du har rätt, jag har nog för bråttom att bli av med allt under detta året, det gör ju inget om det tar 2-3 år liksom. Jag har frågat mina familjemedlemmar om de kan gå in men går tyvärr inte, ingen som vågar. Mamma står som medsökande på samlingslånet och hon går i pension detta året.

Skriver mina övriga utgifter som jag har varje månad så har ni en överblick hur min ekonomi ser ut i dagsläget.
Inkomst: 11 724 :-
Hyra: 3239 :-
El: 1000 :- ungefär (kallhyra)
Hemförsäkring: 167 :-
Mobil: 100 :-
Ingo: 1500 :-
Billån: 605 :-
Bilförsäkring: 388 :-
Klarna: 1380 :-
Kreditkort: 198 :-
Samlingslån: 180 :-
Jula: 139 :-
Resurs Bank: 150 :-
Ellos: 200 :-
Mat: 2000 :-
= 478 :- kvar varje månad ungefär.

Jag kommer dock flytta till en annan lägenhet i april i samma ort som jag pluggar vilket betyder att bilen kommer få stå mestadels av tiden då jag kommer gå till skolan, då är Ingo typ 0. Den hyran ligger på 5500 och har förhoppningsvis varmhyra.
Har även ansökt om bostadsbidrag för denna lägenhet, flyttat in precis men eftersom bränslekostnaderna kommer stiga så måste jag flytta igen.

Med tanke på att du kommer flytta och bilen kommer stå oanvänd. Är du verkligen behov av bil? Ibland får man offra saker.
Hade jag varit dig så skulle jag sålt bilen, du slipper skatt och försäkring, service, reparationer, ev parkeringsplats och lägg dom pengarna på skulderna i stället.
Jag tror säkert du kan åka Buss eller tåg om du ska åka hem. Att äga en bil nu i ditt läge är inte det optimala för dig.
Detta kommer även göra att du blir av med skulderna betydligt fortare.

Jag kan tycka att man måste ha pengar att röra sig med och en matbudget . Så att betala av nästan 100.000 på 12 månader med din inkomst är tajt.
Och om du studerar 100 % är det optimalt att arbeta extra mycket, kanske 1-2 / månaden . Annars finns det risk för krasch.
Men jag tycker du ska kolla upp något som heter snöbollseffekten här. Då kommer du kunna beta av dina skulder snabbare.
Vill du snabba på processen så sälj bilen och annat som du ej har användning för och betala av skulderna snabbare.

Du har en väldigt liten skuld totalt och det är mycket värt! Ta inga fler lån, skaffa inga fler krediter och betala av dessa 100.000 under 2-3 år. Att vara skuldfri i dagens Sverige är ovanligt idag och väldigt bra för framtida eventuella bostadslån/sparande osv. <3

en outnyttjad kredit förbättrar ofta ens kreditvärdighet konstigt nog, så det är nog rätt bra att ha den kvar outnyttjad.
Har också hört det så kommer ha kvar kreditkortet men inte använda det till något annat än nödfall.

Med tanke på att du kommer flytta och bilen kommer stå oanvänd. Är du verkligen behov av bil? Ibland får man offra saker.
Hade jag varit dig så skulle jag sålt bilen, du slipper skatt och försäkring, service, reparationer, ev parkeringsplats och lägg dom pengarna på skulderna i stället.
Jag tror säkert du kan åka Buss eller tåg om du ska åka hem. Att äga en bil nu i ditt läge är inte det optimala för dig.
Detta kommer även göra att du blir av med skulderna betydligt fortare.
Bilen är jag fortfarande i behov av. Lagt ner mycket pengar på bilen som skulle gå förlorade om jag säljer den så känns inte bra.
Jag kan absolut åka buss eller tåg om det verkligen kniper, men kommer ställa av bilen ifall jag inte kommer använda den på reguljär basis.

Jag kan tycka att man måste ha pengar att röra sig med och en matbudget . Så att betala av nästan 100.000 på 12 månader med din inkomst är tajt.
Och om du studerar 100 % är det optimalt att arbeta extra mycket, kanske 1-2 / månaden . Annars finns det risk för krasch.
Men jag tycker du ska kolla upp något som heter snöbollseffekten här. Då kommer du kunna beta av dina skulder snabbare.
Vill du snabba på processen så sälj bilen och annat som du ej har användning för och betala av skulderna snabbare.

Du har en väldigt liten skuld totalt och det är mycket värt! Ta inga fler lån, skaffa inga fler krediter och betala av dessa 100.000 under 2-3 år. Att vara skuldfri i dagens Sverige är ovanligt idag och väldigt bra för framtida eventuella bostadslån/sparande osv. <3
Ja jag har märkt detta, kan inte betala av allt inom ett år. Utan det får ta sin tid.
Jag pluggar till vård och omsorg så rektorn sa på informationsmötet att det finns egentligen ingen tid till att jobba samtidigt som studierna på grund av det höga tempot, men ska försöka söka extrajobb ändå.

Jag har faktiskt sålt av en del grejer nu de senaste dagarna och den minsta skulden Resurs Bank är nere i 1600, wohoo.

Exakt, brukar kolla på Lyxfällan, då mår jag mycket bättre när jag ser deras stora belopp jämfört med mina små. Men absolut, ska inte ta fler lån. Har en dröm att en dag få ta ett bostadslån och ha ett sparande så det ger mig motivation. <3

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp