- Meddelanden
- 342
- Mottagna reaktioner
- 221
- Poäng
- 407
Ja du har rätt, jag har nog för bråttom att bli av med allt under detta året, det gör ju inget om det tar 2-3 år liksom. Jag har frågat mina familjemedlemmar om de kan gå in men går tyvärr inte, ingen som vågar. Mamma står som medsökande på samlingslånet och hon går i pension detta året.
Skriver mina övriga utgifter som jag har varje månad så har ni en överblick hur min ekonomi ser ut i dagsläget.
Inkomst: 11 724 :-
Hyra: 3239 :-
El: 1000 :- ungefär (kallhyra)
Hemförsäkring: 167 :-
Mobil: 100 :-
Ingo: 1500 :-
Billån: 605 :-
Bilförsäkring: 388 :-
Klarna: 1380 :-
Kreditkort: 198 :-
Samlingslån: 180 :-
Jula: 139 :-
Resurs Bank: 150 :-
Ellos: 200 :-
Mat: 2000 :-
= 478 :- kvar varje månad ungefär.
Jag kommer dock flytta till en annan lägenhet i april i samma ort som jag pluggar vilket betyder att bilen kommer få stå mestadels av tiden då jag kommer gå till skolan, då är Ingo typ 0. Den hyran ligger på 5500 och har förhoppningsvis varmhyra.
Har även ansökt om bostadsbidrag för denna lägenhet, flyttat in precis men eftersom bränslekostnaderna kommer stiga så måste jag flytta igen.
Med tanke på att du kommer flytta och bilen kommer stå oanvänd. Är du verkligen behov av bil? Ibland får man offra saker.
Hade jag varit dig så skulle jag sålt bilen, du slipper skatt och försäkring, service, reparationer, ev parkeringsplats och lägg dom pengarna på skulderna i stället.
Jag tror säkert du kan åka Buss eller tåg om du ska åka hem. Att äga en bil nu i ditt läge är inte det optimala för dig.
Detta kommer även göra att du blir av med skulderna betydligt fortare.