Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur ser UCn ut efter avslutad skuldsanering?

Nu har jag lite mindre än 3 år kvar om allt går bra men hur ser ens UC ut just efter skuldsaneringen? Finns det spår av skuldsaneringen, tex dom 3 tidigare årens inkomster som redovisas i UCn, avslöjar dom något om man tex skall köpa bostad och vill ha ett lånelöfte?
Och OM storbanken på något sätt vet el får reda på att man haft skuldsanering till för en månad sen, påverkar det ens chans att få ett lånelöfte? Kanske lagen säger att det inte får påverka om man tex råkar säga man haft skuldsanering? Någon som har erfarenhet?
Min plan el dröm är att aldrig mer ta ett lån igen förutom till bostaden.

Det syns inget på UC efter avslutad sanering.
Kan ju vara om du tänkt ta bolån i en bank som du haft med i din belatplan, att de kan ha någon anteckning om det isf. Annars syns som sagt inget på UC.

Sett flera här med avslutad skuldsanering som fått bostadslån inom både någon vecka och inom någon månad efter avslutad sanering. Man är helt ren och UC:n står på 0.1% om man har bra inkomst

Nu vet jag inte hur det ser ut om 3 år. Det kan ju vara tink/instantor kontroller då. Som ser betalningar till KFM. Men idag verkar det inte vara något problem.

Har ungefär samma mål. Aldrig mer lån utan säkerhet/kredit/smålån etc. Men att köpa bostad inom 1-2 år efter avslutad skuldsanering. Kommer byta bank omgående efter sista betalning är gjord för en ren transaktionshistorik, men också få känslan att man börjat på nytt.

Senast ändrad:
Sett flera här med avslutad skuldsanering som fått bostadslån inom både någon vecka och inom någon månad efter avslutad sanering. Man är helt ren och UC:n står på 0.1% om man har bra inkomst

Nu vet jag inte hur det ser ut om 3 år. Det kan ju vara tink/instantor kontroller då. Som ser betalningar till KFM. Men idag verkar det inte vara något problem.

Har ungefär samma mål. Aldrig mer lån utan säkerhet/kredit/smålån etc. Men att köpa bostad inom 1-2 år efter avslutad skuldsanering. Kommer byta bank omgående efter sista betalning är gjord för en ren transaktionshistorik, men också få känslan att man börjat på nytt.
Min skuldsanering avslutades i mars i år.
589tkr årsinkomst. UC score 0,5 samma dag anmärkningen försvann… dvs inte alla som får 0,1 även med bra inkomst… ;)

589tkr årsinkomst. UC score 0,5 samma dag anmärkningen försvann… dvs inte alla som får 0,1 även med bra inkomst… ;)
Har du kommit ner på 0.1 - 0.2 efteråt? hur länge tog det?

Något som påverkar UC negativt är väl bland annat om man har flyttat i närtid + om man inte är gift + om inkomster varierar kraftigt?

Något som påverkar UC negativt är väl bland annat om man har flyttat i närtid + om man inte är gift + om inkomster varierar kraftigt?
Jag är sambo sedan sommaren 2021, så då flyttade jag senaste gången… Min inkomst har varit stabil i många år… den har dock ökat årligen.
Sedan är 0,5 på UC inte dåligt likväl… ;)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp