Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur ser UCn ut efter avslutad skuldsanering?

Sedan är 0,5 på UC inte dåligt likväl… ;)

Nej då, det är ju bra!

Men 50% utav befolkningen har 0.1% så man är ju lite nyfiken på deras uträkningar.

Själv har jag typ 50% :D

Nej då, det är ju bra!

Men 50% utav befolkningen har 0.1% så man är ju lite nyfiken på deras uträkningar.

Själv har jag typ 50% :D
Du har väl inget alls… det hade inte jag under min skuldsanering iallafall… :facejoy:

Står faktiskt "0" nu när jag kollade Kreddy! Ha ha ha.

Sett flera här med avslutad skuldsanering som fått bostadslån inom både någon vecka och inom någon månad efter avslutad sanering. Man är helt ren och UC:n står på 0.1% om man har bra inkomst

Nu vet jag inte hur det ser ut om 3 år. Det kan ju vara tink/instantor kontroller då. Som ser betalningar till KFM. Men idag verkar det inte vara något problem.

Har ungefär samma mål. Aldrig mer lån utan säkerhet/kredit/smålån etc. Men att köpa bostad inom 1-2 år efter avslutad skuldsanering. Kommer byta bank omgående efter sista betalning är gjord för en ren transaktionshistorik, men också få känslan att man börjat på nytt.
Håll ut! Lösningen är nära för dig.
förstår att det är skönt att slippa se transaktionshistoriken, men gör det inte för Instantor osv. Med en normal ekonomi behöver man inte ha med dem att göra. De flesta med normal ekonomi har aldrig ens hört talas om dom!

Sett flera här med avslutad skuldsanering som fått bostadslån inom både någon vecka och inom någon månad efter avslutad sanering. Man är helt ren och UC:n står på 0.1% om man har bra inkomst

Nu vet jag inte hur det ser ut om 3 år. Det kan ju vara tink/instantor kontroller då. Som ser betalningar till KFM. Men idag verkar det inte vara något problem.

Har ungefär samma mål. Aldrig mer lån utan säkerhet/kredit/smålån etc. Men att köpa bostad inom 1-2 år efter avslutad skuldsanering. Kommer byta bank omgående efter sista betalning är gjord för en ren transaktionshistorik, men också få känslan att man börjat på nytt.
Tänk på att många banker idag kräver 3 månaders kontoutdrag från tidigare bank.

Det är i alla fall min erfarenhet det sista året.

Hej gänget!

Är ni fler som har avslutat er skuldsanering i närtid här och kan dela hur det faktiskt ser ut med UC veckor/månaderna efter avslut?

Jag är klar nu i juli. Då är åtminstone sista betalningsdag. Dock så står det i dokumenten från Kronofogden att beslut om skuldsaneringen togs först 3 månader efter min första inbetalning, dvs i oktober för 5 år sedan. Känner ni andra igen det? Och i sådant fall, kan det vara så dumt att jag gör min sista inbetalning nu i juli men att skuldsaneringen blir klar officiellt i oktober?

Min sambo är sugen på att köpa lägenhet. Vi kommer givetvis inte göra det på dagen, men nyfiken på förutsättningarna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp