Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur orkar ni?

Tack för era svar. Jag är glad att jag hittade detta forumet med så många vänliga själar som stöttar. Det värmer i ett ledset hjärta.

Vilken jävla soppa allt är. jag vet att jag borde släppa allt men då är det tyvärr både jobb och sambo som blir lidande. Hur berättade ni för era partners? Jag får så mycket ångest över att jag håller allt inne för honom och det gör att jag håller mig undan och blir undvikande. Vill så gärna berätta hur det ligger till men jag har märkt flera gånger pengar kommer på tal att han får nåt svart i blicken och då vågar jag inte. Han är verkligen världens snällaste och har hjälpt mig så många gånger. Dock känner jag inte att han förstår, vilket jag kanske inte heller hade gjort om det var tvärtom. Vet bara inte hur jag ska börja för det finns och kommer nog aldrig finnas nåt bra tillfälle. Funderar flera gånger om dagen om jag bara ska säga hur det ligger till och vill han inte fortsätta med mig på grund av det så får jag acceptera det hur svårt det än kommer att vara. För nu känns det som att jag går bakom ryggen på honom och jag tror jag skulle må bättre av att ett rent samvete än så jag håller på nu.

Hur gör ni för att organisera allt? jag har så svårt att ha koll på allt då några skickar faktura via post och några via mail och olika förfallodatum.
Kan inte svara på din fråga om berätta eller ej då jag är i samma sits och kommer inte berätta såvida allt inte brakar och jag måste släppa.
Vad gäller hålla koll så har jag iallafall ett dokument där alla lån finns listade, belopp, hur mycket som kvarstår etc. Den använder jag för att hålla koll att jag fått alla avier också och skriver in nytt om det inte finns innan. Enda sättet att få det att fungera med ett 30tal företag.

Nej jag känner lite samma sak. Just nu har jag inget som är på väg till kronofogden men det känns bara som en tidsfråga innan jag hamnar där. Tänkte avvakta lite tills jag gått igenom allt och se hur det faktiskt ser ut. Idag känner jag mig lite lugnare vilket gjort att jag kunnat tänka rationellt och har börjat strukturera upp allt. Ska nog göra som dig och fixa dokument på datorn där jag lägger in så fort fakturor kommer. Innan har jag skrivit ner på papper men blir så rörigt och slutar ofta med att jag har en miljon papper och vet knappt vilket som är vilket :p

Nej jag känner lite samma sak. Just nu har jag inget som är på väg till kronofogden men det känns bara som en tidsfråga innan jag hamnar där. Tänkte avvakta lite tills jag gått igenom allt och se hur det faktiskt ser ut. Idag känner jag mig lite lugnare vilket gjort att jag kunnat tänka rationellt och har börjat strukturera upp allt. Ska nog göra som dig och fixa dokument på datorn där jag lägger in så fort fakturor kommer. Innan har jag skrivit ner på papper men blir så rörigt och slutar ofta med att jag har en miljon papper och vet knappt vilket som är vilket :p
Ja det är lätt att det blir så :)
Orkar man inte ta tag i post och mail varje dag så kan man bestämma sig för vissa dagar i veckan man för in allt nytt.
Har en del på väg till och hos kronofogden men så länge jag håller mig flytande så är det ok även om det många dagar känns som att jag ska drunkna.
Vad jag insett på sistone ger iaf pyttelite pepp är att se att vissa skulder faktiskt minskar varje månad.

0Ja, förr la jag allt i en hög och till slut vågade jag inte öppna ett enda brev. Nu öppnar jag det direkt morgonen därpå ( öppnar inte om jag kommer hem på kvällen för då ligger jag bara och oroar mig på kvällen) och om det är något akut försöker jag kontakta fordringsägarna direkt . Är dock livrädd för både Svea inkasso och gothia, de har helt orimliga avbetalningsplaner men har fått svar att antingen betalar jag eller så skickar de till kronofogden och går aldrig med på anstånd eller liknande.

Om något skickas till kronofogden, får jag betalningsanmärkning direkt då eller hur brukar det gå till? Brukar det finnas möjlighet att få till en ny avbetalningsplan och att de återkallar eller är det betalning direkt till kronofogden?

0Ja, förr la jag allt i en hög och till slut vågade jag inte öppna ett enda brev. Nu öppnar jag det direkt morgonen därpå ( öppnar inte om jag kommer hem på kvällen för då ligger jag bara och oroar mig på kvällen) och om det är något akut försöker jag kontakta fordringsägarna direkt . Är dock livrädd för både Svea inkasso och gothia, de har helt orimliga avbetalningsplaner men har fått svar att antingen betalar jag eller så skickar de till kronofogden och går aldrig med på anstånd eller liknande.

Om något skickas till kronofogden, får jag betalningsanmärkning direkt då eller hur brukar det gå till? Brukar det finnas möjlighet att få till en ny avbetalningsplan och att de återkallar eller är det betalning direkt till kronofogden?
Bra tips att inte öppna post på kvällen. Det ska jag också börja göra.
Inte anmärkning direkt om det inte är statliga skulder. Nya avbetalningsplaner eller återkallelse är så olika så det vågar jag inte svara på.

Tack för era svar. Jag är glad att jag hittade detta forumet med så många vänliga själar som stöttar. Det värmer i ett ledset hjärta.

Vilken jävla soppa allt är. jag vet att jag borde släppa allt men då är det tyvärr både jobb och sambo som blir lidande. Hur berättade ni för era partners? Jag får så mycket ångest över att jag håller allt inne för honom och det gör att jag håller mig undan och blir undvikande. Vill så gärna berätta hur det ligger till men jag har märkt flera gånger pengar kommer på tal att han får nåt svart i blicken och då vågar jag inte. Han är verkligen världens snällaste och har hjälpt mig så många gånger. Dock känner jag inte att han förstår, vilket jag kanske inte heller hade gjort om det var tvärtom. Vet bara inte hur jag ska börja för det finns och kommer nog aldrig finnas nåt bra tillfälle. Funderar flera gånger om dagen om jag bara ska säga hur det ligger till och vill han inte fortsätta med mig på grund av det så får jag acceptera det hur svårt det än kommer att vara. För nu känns det som att jag går bakom ryggen på honom och jag tror jag skulle må bättre av att ett rent samvete än så jag håller på nu.

Hur gör ni för att organisera allt? jag har så svårt att ha koll på allt då några skickar faktura via post och några via mail och olika förfallodatum.
Jag skrev ett brev som min man fick läsa när jag var med. För mig var det lättast att berätta så men sen blev det mycket prat. Med var skönt att verkligen få ner allt, är så lätt att man inte får fram hela sanningen beroende på reaktionen man möter, och om jag ändå skulle berätta så skulle allt fram, hela den hemska sjuka sanningen, och den var inte vacker men nödvändig. Jag ångrar ingenting att jag berättat mer än att jag skulle gjort det tidigare.

det är ett väldigt bra tips då jag oftast kan formulera mig bättre i skrift än tal. Hur tog din man det? Har han kommit över det eller kommer det upp vid gräl?

det är ett väldigt bra tips då jag oftast kan formulera mig bättre i skrift än tal. Hur tog din man det? Har han kommit över det eller kommer det upp vid gräl?
Han är ledsen och besviken och det sätt det kan komma upp på är tillit. Aldrig nånsin om pengarna, utan det är sveket att jag inte berättade. Han behöver att jag pratar mycket, berättar allt att jag inte är så tyst som jag varit. Mina tankar, känslor funderingar osv. När man burit på en lögn så länge alldeles själv så sluter man sig och jag jag har varit väldigt tyst och frånvarande, så det är det jag måste jobba på att bryta den vanan, han måste känna att jag vågar prata med honom nu, om ALLT. Så det är där konflikten mer ligger. Han vet inte om han nånsin kommer lita på mig igen, nånsin. Men vi jobbar på det.
Tycker att du ska ta steget och berätta, vet att det inte är lätt men du kommer må så mycket bättre.

Ja det är så jag känner också. Det kommer bli extremt tufft och jag vet att det inte kommer handla om pengarna utan om att jag inte har berättat. Mår illa bara av tanken att berätta men vet att jag måste.

Jag mejlade min sambo. Med skrift kan man tala till punkt och få fram det man vill säga, det kan bli svårt att få fram något vettigt när man ska berätta öga mot öga, eftersom det är så känslomässigt. Sedan när man berättat så blir det lättare att prata om det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp