Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur mycket får arbetsgivaren veta om anledningen till löneutmätningen?

Men det står ju "Vi har skickat in följande uppgifter till din arbetsgivare"? Varför skriva så? Varför ha med listan på skulderna i det brevet?
Dom får papperet på löneutmätningen bara. Varför skulle en arbetsgivare vilja ha vilka du är skyldig pengar till. Det är för att dom ska räkna ut hur mycket du får behålla.

Arbetsgivaren får inte veta något. Dvs inget skäl till utmätning.
Dom får bara brev från kfm. Ett beslut hur mycket man ska dra på lön.
Samt chefen och lönekontoret har tystnadsplikt.
Ingen laglig tystnadsplikt

Ingen laglig tystnadsplikt
Alla chefer samt vi på lön har fått skriva under tystnadsplikt. En arbetsgivare får aldrig någonsin delge andras uppgifter.
Inte ens om man inte skrivit under något papper. Som företag får man aldrig ge ut känsliga uppgifter om någon anställd. Där går GDPR in. Det gäller även myndigheter.

Alla chefer samt vi på lön har fått skriva under tystnadsplikt. En arbetsgivare får aldrig någonsin delge andras uppgifter.
Inte ens om man inte skrivit under något papper. Som företag får man aldrig ge ut känsliga uppgifter om någon anställd. Där går GDPR in. Det gäller även myndigheter.
Skrivit på, då är det avtalat och inte i lag då.

Skrivit på, då är det avtalat och inte i lag då.
Delar som rör sjukskrivning, som orsak mm, är sekretessbelagda enligt lag och kan ge fängelse om man bryter mot dem. Som arbetstagare har du även rätt att låta blir att informera arbetsgivaren om orsaken.

Delar som rör sjukskrivning, som orsak mm, är sekretessbelagda enligt lag och kan ge fängelse om man bryter mot dem. Som arbetstagare har du även rätt att låta blir att informera arbetsgivaren om orsaken.
Så är det nog. Vilken lag?

Jag har alltid meddelat min arbetsgivare om jag blivit sjukskriven och orsak. För dom vill ju även veta orsak till varför man blivit sjukskriven.

Jag har alltid meddelat min arbetsgivare om jag blivit sjukskriven och orsak. För dom vill ju även veta orsak till varför man blivit sjukskriven.
Man har ingen skyldighet att meddela orsaken till sjukskrivningen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp