Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur mycket får arbetsgivaren veta om anledningen till löneutmätningen?

Skrivit på, då är det avtalat och inte i lag då.
Har man inte skrivit på så är det fortfarande GDPR som gäller. Du får inte delge känsliga uppgifter hur som helst till vem som helst. Tex arbetsgivaren får spara läkarintyg max 1 år. Kfm beslut körs i dokument förstöraren så fort du lagt in uppgifterna i systemet. Samt raderas ur systemet så fort utmätning är klar. Du får inte maila personuppgifter mm. Listan kan göras lång.

Jag jobbar på lönekontor. Den listan skickar inte Kfm till arbetsgivaren. Det är bara du som får den listan.
Arbetsgivaren får papper där det står hur mycket som skall dras och hur mycket du får behålla.
Ringer KFM er på lön också ibland?

Känns ju lustigt att man inte har skyldighet att berättar anledning till sjukskrivning.
Det står väl ändå på det pappret man lär skicka in från vården?

Känns ju lustigt att man inte har skyldighet att berättar anledning till sjukskrivning.
Man kan stryka över det om man vill. Man behöver inte berätta anledningen till sjukskrivningen.

Man behöver bara en läkare som skickar in ett läkarintyg och styrker att du är sjukskriven enligt lag, du kan be läkaren att skugga din sjukdom finns ingen skyldighet att uppge det för din arbetsgivare om du inte vill. Men vill påstå att det är ovanligt att folk väljer att mörka. Jag mottar ca 100 läkarintyg per år i min yrkesroll. Gissar att det beror på att få känner till det

Ringer KFM er på lön också ibland?
Jag arbetar som arbetsgivare. FK ringer ofta men har aldrig varit med om att KFM har ringt. All kommunikation har varit via post enstaka gång mail men då har den anställde bet dem att maila vissa uppgifter som tex förändrat utmätningsbelopp för att vi skall få informationen snabbare

Om din arbetsgivare (eller arbetskamraterna, grannen eller din moster) vill veta vad du har för skulder som ligger hos Kronofogden så är det bara att ringa till Kronofogden och fråga. Det är inte hemligt på något vis.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp