Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur mycket extra får man tjäna vid skuldsanering utan att meddela Kronofogden?

Som huvudregel bör ansökan om omprövning beviljas och justering av
betalningsbeloppet ske om gäldenärens ändrade ekonomiska förhållanden har
medfört en förbättring av betalningsutrymmet med minst 4 000-5 000 kr per
månad. Även mindre belopp kan leda till omprövning, om förändringen
exempelvis ligger nära i tiden i förhållande till beslutet om skuldsanering. Det
inverkar inte på bedömningen om gäldenären har en betalplan eller inte.
Tror inte att ett extra pass skulle leda till omprövning om du inte gör det regelbundet .
Det är mer om du sätter det hela i system och varje månad . Jag har varit sjuk och fick lägre lön denna månaden .. för att balansera ekonomin tog jag ett extra pass och får betalt i okt . Inte ett dugg rädd för omprövning .

Låter helt sjukt att Collector kunde bry sig över hur mkt du tjänade innan saneringen körde igång

Tror inte att ett extra pass skulle leda till omprövning om du inte gör det regelbundet .
Det är mer om du sätter det hela i system och varje månad . Jag har varit sjuk och fick lägre lön denna månaden .. för att balansera ekonomin tog jag ett extra pass och får betalt i okt . Inte ett dugg rädd för omprövning .
Lite samma för mig,jobbar 5 skift. 2 små ungar vabbat till och från samt jobbat vissa månader extra 2-3 pass,lönen skiljer sig 5-10k över å under det jag har i beslutet,är lite smått nojig för att nån ska ompröva sen,hittills ligger jag ca 20 k över årslönen vilket borde vara rätt lugnt hoppas jag.

Lite samma för mig,jobbar 5 skift. 2 små ungar vabbat till och från samt jobbat vissa månader extra 2-3 pass,lönen skiljer sig 5-10k över å under det jag har i beslutet,är lite smått nojig för att nån ska ompröva sen,hittills ligger jag ca 20 k över årslönen vilket borde vara rätt lugnt hoppas jag.
Jag kommer ta 4 extra pass om året vilket ger ca 10000 kr . Då flyger man under radarn för omprövning ….det är typ 800kr i månaden om man slår ut det . VEM skulle begära omprövning för dom karamellpengarna kan man undra ?

Jag kommer ta 4 extra pass om året vilket ger ca 10000 kr . Då flyger man under radarn för omprövning ….det är typ 800kr i månaden om man slår ut det . VEM skulle begära omprövning för dom karamellpengarna kan man undra ?
Hört å läst 4-5k netto över,så det borde vara okej. Sen är bufferten ett skämt jag har 640 kr I månaden.

Hört å läst 4-5k netto över,så det borde vara okej. Sen är bufferten ett skämt jag har 640 kr I månaden.
Ja det är en knaper buffert ! jag har 650kr … men det är inga pengar jag sparar utan de får ingå i den allmäna konkursen s a s . Jag kommer spara ordentlig i juni och dec istället och sätta in på räntebärande sparkonto. Det är ca 16 000kr året .

Tror ja kommer åka på samma sak,jobbade sönder mig innan inledande,kommer skilja 100k på årsinkomst 24 till 25.
Men då berättar du varför du jobbade så mkt. Jag jobbade oxå sönder mej vilket jag sa till KFM att min kropp är så sliten (tungt vårdjobb plus två jobb till..säkert minst 150 % jobb) att det finna inte på kartan att orka fortsätta i den takten utan att riskera en långtidssjuskrivning för jag var väldigt nära väggen kan jag säga. Å KFM begär ju inte heller att man ska jobba mer än 100 %.

Låter helt sjukt att Collector kunde bry sig över hur mkt du tjänade innan saneringen körde igång
Dom tog en creditsafe o då syntes både 2016 o 2017 vilket var året jag fick skuldsanering. Dom ansåg att jag angett fel lön då både året innan o året jag fick sanering.

Hur blir det om man tjänar mindre vissa månader under skuldsanering? jag har legat ca 2000-2500 mindre än beräknat tre löner feb, mars och nu sept. Men låg ändå över 6000 netto i juli pga semester. Såg nu på lönespec att jag hittills tjänat 17k mindre brutto än förra året pga sjukdagar och inte jobbat övertid överhuvudtaget på hela året.

Dom tog en creditsafe o då syntes både 2016 o 2017 vilket var året jag fick skuldsanering. Dom ansåg att jag angett fel lön då både året innan o året jag fick sanering.
Fattar inte vad året innan spelar för roll , det är historia .

Det är ju nuvarande lön och betalningsutrymme som är det viktiga när skuldsaneringen drar igång .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp