Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Hur mycket blanco lån kan man ha

Tänkte på en liten sak nu under kvällen hur mycket blanco lån kan man ha som mest som ensklid person...inget ont menat åt något håll mest nyfiken..
I teorin om jag tex har bra Uc inga anmärkningar å inga förfrågningar men låt oss säga ca 700,000kr i blanco lån kan banker/låne institut bevilja sådan personer

Tänkte på en liten sak nu under kvällen hur mycket blanco lån kan man ha som mest som ensklid person...inget ont menat åt något håll mest nyfiken..
I teorin om jag tex har bra Uc inga anmärkningar å inga förfrågningar men låt oss säga ca 700,000kr i blanco lån kan banker/låne institut bevilja sådan personer

Allt beror på din inkomst och hur stabil den är. Högre inkomst möjliggör för högre lån.

Jag skulle nog vilja påstå att minst 2x årsinkomsten är inga större problem om du har en stabil inkomst de senaste 3 åren.

Lite att tänka på.

1. Underskott kapital inte mer än 15% av inkomst.

2. Förfrågningar inte mer än 5 st

3. Inga förfrågningar senaste månaden.

4. inga anmärkningar och definitivt inte missbrukad kredit.

5. Uppvisa stabil inkomst senaste 3 åren.

6. Krediter inte utnyttjade mer än 20%.

Håller man sig till detta så är 2x inkomst i Blanco inga problem.

Lite att tänka på.

1. Underskott kapital inte mer än 15% av inkomst.

2. Förfrågningar inte mer än 5 st

3. Inga förfrågningar senaste månaden.

4. inga anmärkningar och definitivt inte missbrukad kredit.

5. Uppvisa stabil inkomst senaste 3 åren.

6. Krediter inte utnyttjade mer än 20%.

Håller man sig till detta så är 2x inkomst i Blanco inga problem.

Har just nu 5ff försvinner 2ff om 2 veckor

Ligger nu på 8.96% riks
338k inkomst
57k underskott som bekymrar vad tror du?
150k blancp/kredit synlig uc

Tror du jag har nån chans när mina 2ff försvinner nu om 2 veckor och jag ligger på 3ff och riks kommer ännu lägre än dagens 8.96%

Ligger nu på 8.96% riks
338k inkomst

Tror du jag har nån chans när mina 2ff försvinner nu om 2 veckor och jag ligger på 3ff och riks kommer ännu lägre än dagens 8.96%
Det ser bra ut!

Ligger nu på 8.96% riks
338k inkomst

Underskott är gränsfall! Men tror att du kommer ha bättre betyg än idag, stirra dig inte blind på betyget det påverkar oftast bara nivån på räntan inte om du blir beviljad lån.

Underskott är gränsfall! Men tror att du kommer ha bättre betyg än idag, stirra dig inte blind på betyget det påverkar oftast bara nivån på räntan inte om du blir beviljad lån.

Okej kan underskott förstöra 300k samlingslån som jag tänkt söka ? Har slitit hela året och avbetalat m.m hade över 30% och 18ff över 200k krediter mm .... måste nu få till detta i januari kan inte länge till på gränsen hela tiden

Okej kan underskott förstöra 300k samlingslån som jag tänkt söka ? Har slitit hela året och avbetalat m.m hade över 30% och 18ff över 200k krediter mm .... måste nu få till detta i januari kan inte länge till på gränsen hela tiden
Tror du kommer att få erbjudande på 300k men räkna inte med ränta i nivån 3,5-9% tror du hamnar över 10% om inte UC betyget minskar.

Underskottet kan du justera ned genom att begära en omprövning hos Skatteverket. I praktiken innebär det att din slutgiltiga skatt ändras och du får ett belopp att betala tillbaka till Skatteverket. När väl det nya underskottet är synligt hos UC kan du söka lånet du kämpat för - och sen när det (förhoppningsvis) gått igenom kan du begära en ny omprövning och få tillbaka pengarna igen från från Skatteverket. Bökigt, men kan vara värt besväret.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp