Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Hur mycket blanco lån kan man ha

Haha om det ändå vore det, tyvärr är det spel som är grunden till det, vilket betyder att man gått från ca 3 500 000 miljoner utan skulder som 20 åring, till -2 000 000 i totala skulder som 22 åring :)) ingen vill gates skulle jag vilja påstå

Tror inte du förstod mig riktigt :) När du skriver 3 500 000 miljoner innebär det alltså 1 000 000 x 3 500 000 kr. Lite mer dvs, flera triljarder.

Bilagor

• Skärmavbild 2021-01-03 kl. 16.29.10.png
    Skärmavbild 2021-01-03 kl. 16.29.10.png
    308.6 KB · Visningar: 421
Det är lite specifikt i ditt fall som jag misstänkte. Din Blancobelåning är ju inte som 99% av skribenternas här - alltså utan säkerhet.

Nu vet jag inte säkert men jag utgår ifrån att fastigheten+bostadsrätten utgör en form utav säkerhet dvs att dom är mer värda än vad dom är belånade?

I det fallet tar banken inte en risk som om jag hade gått och skaffat 20 miljoner utan säkerhet.

Nyfiken på varför du har blancolån på över 20 mille om du har mycket mera pengar privat?

I teorin kan du ha hur mycket blancolån som helst då det inte finns något maxtak i lagen. Jag själv har över 20 miljoner kr i blancolån. Dock har jag mycket mer pengar än så privat vilket gör att banken vågar låna ut till mig.

Nyfiken på varför du har blancolån på över 20 mille om du har mycket mera pengar privat?

Om personen i fråga har 5% (tex) ränta på detta lånet men 10% avkastning på pengarna så är det win-win både för honom och banken.

Om personen i fråga har 5% (tex) ränta på detta lånet men 10% avkastning på pengarna så är det win-win både för honom och banken.

jag tror räntan snarare ligger på 1-3 % till och med om man har sådana resurser

Ja fullt mljligt.

Ibland har man sina pengar i ett holdingbolag från en tidigare försäljning av ett företag.. Istället för att man ska ta ut dessa pengar till sin privata ficka med 20-50% skatt så kan man låna pengar av banken till ca 1% ränta och investera företagets pengar i aktier/fonder etc. Win-win för både kunden och banken.

Ser att det är många i den här tråden som har resurserna att lägga ett max system på Stryktipset varje vecka (41 472 rader) utan att blinka!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp