Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur mycket avsätter er arbetsgivare i månaden i tjänstepension?

Finns det något land man kan bo i Europa för att inte skatta tjänstepensionen i Sverige eller är den "luckan" tilltäppt?

Finns det något land man kan bo i Europa för att inte skatta tjänstepensionen i Sverige eller är den "luckan" tilltäppt?
Tror sista landet var Portugal, men inte längre...

Min arbetsgivare sätter in mellan 1050-1200 kr varje månad på min nordnet tjp konto. Kan i princip köpa allt utom certifikat.

Finns inget längre. Sedan betalas pensionen ut i SEK, vilket inte är den bästa valutan jämfört med EUR.

Det finns möjlighet att få ”Sink” skatt utomlands… tror det är 25% skatt på pension in(Portugal)

Jag är totalt rudis på allt med pension som jag skrivit förut. På minpension.se står det så här:

Pensionsprognos , simulerad

Fortsätter du arbeta som Privatanställd tjänsteman (ITP2) beräknas din pensionsutbetalning bli 42 690 kr/mån före skatt.

Är 42k vad jag får i pension simulerat i dagens penningvärde, eller är det vad jag faktiskt får om typ 20 år? Fattar inte riktigt beräkningen.

Det finns möjlighet att få ”Sink” skatt utomlands… tror det är 25% skatt på pension in(Portugal)
För att det ska löna sig så måste man ha en pension på över 300 tkr/år, sedan får man ha koll på att man inte råkar ut för dubbelbeskattning. Sedan får man inte ha någon anknytning till Sverige.

Har ITP 1 så 4,5% upp till 46 tkr ca och 30% på överstigande vilket i mitt fall landar på ca 5 600 kr per månad.

4.5% utav snittlönen?

Så säg du har 35.000 för enkelhetens skulle så innebär det 1575 kr i månaden?

Jag förstår inte riktigt. Jag har aldrig visat intresse för detta med pension. Så såg jag nu på MinPension att jag har ca 1.000.000 i tjänstepension.

Det jag också såg är att min arbetsgivare betalar in ca 3500 i månaden. Hur fan kan jag då kommit upp i den summan när jag jobbat 15 år.

Andra jobb men misstänker avkastningen varit densamma.
Ränta på ränta pga att pengarna varit i arbete i många år

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp