Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur mår ni?

Årets fattigaste är över för vissa. Vissa sliter på månad efter månad, år efter år. Har en låg period nu, den där när man undrar om det någonsin tar slut, och hur man slutar hata sig själv. Det kommer bättre dagar och sämre än denna. Vet inte vad jag ville ha sagt, mer än att vi är så grymma som kämpar på! Om en del människor skulle ens hälften av det helvete man går igenom så skulle respekten öka för oss utsatta för detta sjuka system. Kram!

Årets fattigaste är över för vissa. Vissa sliter på månad efter månad, år efter år. Har en låg period nu, den där när man undrar om det någonsin tar slut, och hur man slutar hata sig själv. Det kommer bättre dagar och sämre än denna. Vet inte vad jag ville ha sagt, mer än att vi är så grymma som kämpar på! Om en del människor skulle ens hälften av det helvete man går igenom så skulle respekten öka för oss utsatta för detta sjuka system. Kram!

Har också en låg period just nu, mår skit. Idag får jah förhoppningsvis svar på om vi får höja bolånet. Är så nervös! Kram till dig också!

Jag mår bra trots löneutmätning. Har inte spenderat några större summor under december (har inga barn) så för mej har det inte märkts att januari är någon särskilt fattig månad, det är som vanligt. Givetvis skulle jag vara mycket gladare om jag vore skuldfri.

Mår bra trots skulder upp över öronen, har accepterat läget, och låter inte längre pengarna påverka min självkänsla. De vänner som vet om situationen tycker absolut inte sämre on mig för det. Nä det är helt inte värt att låta skulderna sabba resten av livet, skulle ångra mig som fan på dödsbädden isåf misstänker jag. Har även släppt skräcken för fogden man hade i början samt åt man blir ju förhärdad när det gäller ringa inkasso osv. Så här i efterhand skulle man ju släppt rubbet för 5-6 år sen när karusellen snurrade igång om jag vetat det jag vet idag om hur systemet funkar, men nu är det som det är och jag gnetar på lite till så får vi se. Fick ett lån på lendo för ett tag sen o pyntade alla privatlån iaf vilket känns bra om man skulle hamna på löneutmätning i framtiden.

Lycka till alla o kom ihåg att skulderna inte gör er till sämre personer.

Det går verkligen upp och ner. Den största sorgen är att jag ljugit för min man som trots allt stannar och hjälper och stöttar mig igenom det här. Pengar är ändå bara pengar, lögnen gör ondast .

Det har skitigt sig så totalt för mig. Vilken början på året som skulle leda till en stabilare ekonomi. Idag vill jag bara dö.

Ja en skuld har gått till kronofogden som de vägrar återkalla och jag kan inte betala. Än värre är att en skuld har felaktigt gått till kronofogden för utmätning/verkställighet och trots återkallelse kommer jag få en anmärkning och har knappt matpengar.
Döden känns som en befrielse...

Hur gick det gör dig @ljht?

Nej, fy vad jobbigt! Är i samma läge med skuld hos kfm som de vägrar återkalla. Snart kommer nog kfm och knackar på dörren. Vill vänta så länge som möjligt med att skicka in och det är länge sedan jag fick påminnelsen. Banken har fortfarande inte gett något besked och idag fick jag veta att beslutet kommer att dröja till nästa vecka. Frustrerande!

Känner mig också skit låg. Men döden får inte vara något alternativ, även om jag förstår hur du känner. Stor kram!

Egentligen inte men fy fan vad rutten man känner sig :(
Hur länge sen var det sen du fick påminnelsen?
Kram

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp