Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur många har gått ut svenska kyrkan ?

Gick ur förra året och man sparar ju en bra slant. Men inte tänkt så mycket på det där med begravning. Verkar ju som om att man i de flesta fall inte får begravas i kyrkan. Kyrkoherden bestämmer. Känns ju inte så kul. Kanske blir medlem igen senare.
Vet du om det stämmer att man måste gå ur senaste november varje år för det ska börja gälla direkt ? :)

Går man ur så sker begravningen i ett sunkigt kapell eller i en trist lokal nära huvudkyrkan

Tror inte att det behöver bli något sunkigt.
Det dras ju en viss avgift(begravning)på skatten,går inte att ta bort.
Sen får man ju något via sitt medlemskap i facket.Men jag kan ju ha fattat allt fel.
Jag bryr mig inte så mycket...här är det kremering som gäller,är ju ändå död då det är dags.

Tror inte att det behöver bli något sunkigt.
Det dras ju en viss avgift(begravning)på skatten,går inte att ta bort.
Sen får man ju något via sitt medlemskap i facket.Men jag kan ju ha fattat allt fel.
Jag bryr mig inte så mycket...här är det kremering som gäller,är ju ändå död då det är dags.
Håller med dig :) kommer gå ur i sommar .. sen 1 nov så är det 700 mer i månaden faktiskt .. rätt mycket pengar på ett år ! Som sagt en hel hyra fritt 1 år när man har löneutmätning gör mycket !

Håller med dig :) kommer gå ur i sommar .. sen 1 nov så är det 700 mer i månaden faktiskt .. rätt mycket pengar på ett år ! Som sagt en hel hyra fritt 1 år när man har löneutmätning gör mycket !
Om jag fattat det rätt måste du gå ur senast 1 nov för att inte betala kommande år, så tror du får betala året ut?

Om jag fattat det rätt måste du gå ur senast 1 nov för att inte betala kommande år, så tror du får betala året ut?
Så kan det vara absolut , då blir det mer pengar nästa år , få gå med när det blivit bättre igen

Man ska nog väga för å nackdelar innan man går ur. Jag är av den gamle sorten som ville gifta mig i kyrkan och vill att jag får en fin begravning i kyrkan osv så jag betalar gärna dom kronorna varje år. Plus att det går till barnaktiviteter och bistånd m.m
Läs på vad du får för pengarna :)
Så resonerar jag med, men ligger man på gränsen och tjänar hyfsat så kan det vara idé att gå ur, man kan ju alltid gå med sedan igen.

Aldrig varit med i kyrkan. Betalar enbart begravningsavgiften.

Alltså det blir ju en slant faktiskt om man har en hyfsad lön ..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp