Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur många har gått ut svenska kyrkan ?

När ens ekonomi är tajt och tuff så försöker man hitta alla vägt ut , själv så betalar jag nästan 500 kr mån till kyrkan och sambon 330 kr .. rätt mycket med 800 kr mån som kyrkoskatten är på i ens läge man är i ... några som gått ut ?

Jag gick ur för 5 år sedan. Det verkar dock som man måste anmäla urträde före 1 nov för att medlemsavgiften ska sluta dras kommande år. Så om du går ur nu så måste du ändå betala året ut. Surt med tanke på att man betalar månadsvis via skatten. Borde gå att stoppa närsom tycker jag.

Jag gick ur för 5 år sedan. Det verkar dock som man måste anmäla urträde före 1 nov för att medlemsavgiften ska sluta dras kommande år. Så om du går ur nu så måste du ändå betala året ut. Surt med tanke på att man betalar månadsvis via skatten. Borde gå att stoppa närsom tycker jag.
Ja det är ju lite surt :) då har man ju några månader att tänka på det :)

Jag gick ur för några år sedan. Lite knas att de får ta pengar från mig varje månad när jag är av en annan kultur och inte har med kyrkan att göra men det är ju inget de tar hänsyn till förstås..

Går man ur så sker begravningen i ett sunkigt kapell eller i en trist lokal nära huvudkyrkan

Man ska nog väga för å nackdelar innan man går ur. Jag är av den gamle sorten som ville gifta mig i kyrkan och vill att jag får en fin begravning i kyrkan osv så jag betalar gärna dom kronorna varje år. Plus att det går till barnaktiviteter och bistånd m.m
Läs på vad du får för pengarna :)

Går man ur så sker begravningen i ett sunkigt kapell eller i en trist lokal nära huvudkyrkan
Man ska nog väga för å nackdelar innan man går ur. Jag är av den gamle sorten som ville gifta mig i kyrkan och vill att jag får en fin begravning i kyrkan osv så jag betalar gärna dom kronorna varje år. Plus att det går till barnaktiviteter och bistånd m.m
Läs på vad du får för pengarna :)
Absolut så är det , fast man kan ju gå med lite senare när man fått det lite bättre ekonomiskt med ;)

Tror man kan betala en liten avgift så får man ha begravningen i kyrkan med . Sen kan man ju gå med också när ens ekonomi blivit bättre ... kan man spara 8000 kr på ett år så är det en del när man har löneutmätning under den tiden .. en hyra grattis varje år

Tror man kan betala en liten avgift så får man ha begravningen i kyrkan med . Sen kan man ju gå med också när ens ekonomi blivit bättre ... kan man spara 8000 kr på ett år så är det en del när man har löneutmätning under den tiden .. en hyra grattis varje år

Gick ur förra året och man sparar ju en bra slant. Men inte tänkt så mycket på det där med begravning. Verkar ju som om att man i de flesta fall inte får begravas i kyrkan. Kyrkoherden bestämmer. Känns ju inte så kul. Kanske blir medlem igen senare.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp