Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur långt från datum för inkomstförfrågan till utmätning börjar?

Och det var innan han skulle lämna redovisning av inkomstuppgifter.

Jo de kan ta pengar från sparkonto. I hans fall var det 25 tkr och kvar är 22 tkr. Det är för att man inte ska ta undan pengar som ska gå åt betala sin skuld.
så vill man inte att de ska dra pengar så får man plocka ut dem.
Oj..jo men då lämnade dom ändå 3 tusen för överlevnad. Kan förstå dock att dom tar 22 tusen tyvärr. Synd att han inte förde över till nån annan..bra o veta detta. Tack

Jag läste det som att de lämnade 22000 kr kvar (drog 25000kr).

runt 8 tkr. Men det är bara innan själva löneutmätningen har kommit igång.
antar att de inte drar i onödan och eftersom alla räkningar är betalda så fick han ändå över ett par tusen.
jag ska få bonus på julilönen. Kommer nog ta ut så mycket det går och resten får gå till räkningar. Det som blir över får kfm sen dra.
jag bryr mig inte om de drar lite extra. Sålänge det går till att betala in på lånen så är det bara bra.

Vet någon hur mycket som kan finnas på kontot när kfm går in och kollar? Om det är runt 10000 kr får man behålla det då?

Finns inte något särskilt belopp. Har du någon tusenlapp så är risken inte så stor de tar detta. Men har du 30-40 tkr, ja då tar dem det. Viktigt också att de kan inte kolla in på varje konto utan de bara begär hur mycket tillgångar är totalt och så drar de procentuellt hur mycket de kan ta. Detta har iaf jag fått förklarat från kfm direkt.
men i min mans fall tog de 22 tkr, lämnade 3 tkr. Men så får han behålla två hela löner efter löneutmätningen kommer igång så dem 20 tkr har han snabbt åter. Så han blir inte lidande av att de tog det mesta.
Jag fick exempelvis en större bonus och betalade av ett lån på kfm själv. Så hos mig tog de inte något mer.
är man osäker så tar ut och stoppa undan kudden.
några här tipsar om Revolut eftersom de har bank i Litauen.

Finns inte något särskilt belopp. Har du någon tusenlapp så är risken inte så stor de tar detta. Men har du 30-40 tkr, ja då tar dem det. Viktigt också att de kan inte kolla in på varje konto utan de bara begär hur mycket tillgångar är totalt och så drar de procentuellt hur mycket de kan ta. Detta har iaf jag fått förklarat från kfm direkt.
men i min mans fall tog de 22 tkr, lämnade 3 tkr. Men så får han behålla två hela löner efter löneutmätningen kommer igång så dem 20 tkr har han snabbt åter. Så han blir inte lidande av att de tog det mesta.
Jag fick exempelvis en större bonus och betalade av ett lån på kfm själv. Så hos mig tog de inte något mer.
är man osäker så tar ut och stoppa undan kudden.
några här tipsar om Revolut eftersom de har bank i Litauen.
Det finns särskilda belopp (kallas beneficium eller förbehållsbelopp) och man ser samtliga konton.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp