Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur lång tid tar det innan löneutmätning?

Skulle ju varit intressant att veta hur många som faktiskt får hembesök efter att ha "missat" att skriva under delgivningen första gången.
Även om det finns vissa personer här som "garanterar" baserat på 1 exempel utav dem hundratusentals som finns så är jag nog ändå rätt övertygad om att du kan bli sökt snabbare om det är så att en person "råkar" köra förbi och har papperna med sig...

Jag har också fått erfara att man från KFM samlar ihop vad man har i området och sen åker ut, så vill det sig illa så kan man få hembesök eller besök på arbetsplatsen snabbare än 10 dagar skulle jag tro...

@Lasseman använder KFM sig av rekommenderat brev för delgivning?

Tack för ännu mer feedback. Jag får ta med mig den.
Det var fortfarande ett svar som inte hade så mycket med der som citerade att göra.
Om jag ska förklara kopplingen och hur det hade med saken att göra.

Du tyckte jag inte ska utlova något som jag inte rår över. (Okej, jag får ta åt mig det och tänkte på att använda ord som bör eller med stor sannolikhet i framtiden.)

Min konting var att du skrev detta precis innan:

"Som förstagångare går det lite fortare när väl skulden är fastställd. En-två månader."

Det vill säga: Du utlovade precis att det tar En-två månader till utmätning för förstagångare efter skulden fastställs. För att vara tydlig - Du utlovar saker men jag kan inte utlova saker.

Men det var en utlovning jag kunde slå hål på direkt med ett konkret exempel i detta fall och anledningen till att jag valde att svara på det sättet.

Skulle ju varit intressant att veta hur många som faktiskt får hembesök efter att ha "missat" att skriva under delgivningen första gången.
Även om det finns vissa personer här som "garanterar" baserat på 1 exempel utav dem hundratusentals som finns så är jag nog ändå rätt övertygad om att du kan bli sökt snabbare om det är så att en person "råkar" köra förbi och har papperna med sig...

Jag har också fått erfara att man från KFM samlar ihop vad man har i området och sen åker ut, så vill det sig illa så kan man få hembesök eller besök på arbetsplatsen snabbare än 10 dagar skulle jag tro...

@Lasseman använder KFM sig av rekommenderat brev för delgivning?

Vet inte hur mycket statistik det finns att ta ur det hyfsat nya system dom jobbar i.

Du har i stora drag rätt i dina antaganden.
Har nästan alltid med några ärenden när man ska någonstans, när man ändå passerar. Kan vara väldigt färska ärenden.

Nej normalt inte. Jag har skickat något rek men det tror jag var något annat.

Om jag ska förklara kopplingen och hur det hade med saken att göra.

Du tyckte jag inte ska utlova något som jag inte rår över. (Okej, jag får ta åt mig det och tänkte på att använda ord som bör eller med stor sannolikhet i framtiden.)

Min konting var att du skrev detta precis innan:

"Som förstagångare går det lite fortare när väl skulden är fastställd. En-två månader."

Det vill säga: Du utlovade precis att det tar En-två månader till utmätning för förstagångare efter skulden fastställs. För att vara tydlig - Du utlovar saker men jag kan inte utlova saker.

Men det var en utlovning jag kunde slå hål på direkt med ett konkret exempel i detta fall och anledningen till att jag valde att svara på det sättet.

Slagit hål på? Va?

Vet inte hur mycket statistik det finns att ta ur det hyfsat nya system dom jobbar i.

Du har i stora drag rätt i dina antaganden.
Har nästan alltid med några ärenden när man ska någonstans, när man ändå passerar. Kan vara väldigt färska ärenden.

Nej normalt inte. Jag har skickat något rek men det tror jag var något annat.
Ändå skönt med förstahandsinformation gällande färska ärenden för delgivning istället för rykten och teorier.

Ändå skönt med förstahandsinformation gällande färska ärenden för delgivning istället för rykten och teorier.
Varierar lite hur snabbt man söker hos arbetsgivaren också. Det är inte så uppskattat, men ganska effektivt. Är sällan man behöver åka till någons jobb mer än en gång, väldigt många får ett betydligt bättre fungerande samarbete med postnord eller kivra efter jobbbesök.

Hej! Jag har släppt alla mina lån sedan siste september och nu börjar det komma från inkasso. När de väl kommer till Kronofogden, hur lång tid tar det på ett ungefär innan det blir löneutmätning? Hur ser processen ut när skulderna når Kronofogden och gärna även ungefärlig tid från det kommer till dem tills de börjar med utmätning.

Jag har ansökt om skuldsanering med hjälp av skuldrådgivningen i kommunen i september.

Mvh
Jenny
De verkar ha mycket att göra och ärenden de har slår väl rekord på rekord och ränteavdraget ska bort så jag tänker att blir det lite karusell i det där, ringar på vattnet och det blir fler och fler.

När det börjar bli så långa tider att folk ser att de kan spara undan hela det som bara går till att inte hamna där då det är räntor som betalas mer eller mindre så kommer det väl bli att det är inte sista utvägen utan det är första valet. Exponentiell effekt på det så ökar tiden än längre och incitamenten att hamna där ökar.

Kan folk spara undan (det får ju göras med finess( i över tolv månader och kanske i över arton månader så blir nästa steg att gå ner i arbetstid för det finns bra undanlagt. Varför jobba 40 timmar i veckan om det ger samma ekonomi att arbeta 20 timmar istället. För om timme 21 till 40 ändå ska någon annanstans så är fritid värt mer. Har de timmarna 21-40 sen redan lagts undan i 52 veckor till 78 veckor och man hyr boendet eller säljer och flyttar till hyresrätt samt håller igen så borde det ge rätt mycket livskvalitet.

Kan det vara därför inga banker lånar ut mer pengar typ? Krashen ligger runt hörnet.

De verkar ha mycket att göra och ärenden de har slår väl rekord på rekord och ränteavdraget ska bort så jag tänker att blir det lite karusell i det där, ringar på vattnet och det blir fler och fler.

När det börjar bli så långa tider att folk ser att de kan spara undan hela det som bara går till att inte hamna där då det är räntor som betalas mer eller mindre så kommer det väl bli att det är inte sista utvägen utan det är första valet. Exponentiell effekt på det så ökar tiden än längre och incitamenten att hamna där ökar.

Kan folk spara undan (det får ju göras med finess( i över tolv månader och kanske i över arton månader så blir nästa steg att gå ner i arbetstid för det finns bra undanlagt. Varför jobba 40 timmar i veckan om det ger samma ekonomi att arbeta 20 timmar istället. För om timme 21 till 40 ändå ska någon annanstans så är fritid värt mer. Har de timmarna 21-40 sen redan lagts undan i 52 veckor till 78 veckor och man hyr boendet eller säljer och flyttar till hyresrätt samt håller igen så borde det ge rätt mycket livskvalitet.

Kan det vara därför inga banker lånar ut mer pengar typ? Krashen ligger runt hörnet.

Det är en del att göra. Man har inte fått bemanna efter inflödet. Resten av resonemanget var oklart.

Det är en del att göra. Man har inte fått bemanna efter inflödet. Resten av resonemanget var oklart.
Jag har försökt ringa dit då jag undrar hur det kommer sig att om något skickas in som underlag i särskild handräckning men att det inte skickas ut i föreläggandet. Men jag har inte lyckats komma fram och det är kötider över timmen. Det borde bli värre och värre tänker jag.

Det andra är att om det tar väldigt lång tid med allt där och det ökar. Då är det inte bara det normala flödet i ekonomi som inte längre går att rädda som släpps dit. Oftast kämpar folk länge i ett brinnande ekorrhjul. Man kan ju då lika väl skita i det. Spara undan allt som i dag går till att hålla skulderna flytande. Det sjunker ju långsamt. När de första tänker så då blir det ökade väntetider med allt vilket ökar sannolikheten för att fler ska hoppa på tåget

Kan du spara 18 000 kr istället för att betala på skulder som ändå går till KFM om några år då insikten om att det inte går kommer ifatt en. Är det då tider på över ett år innan det kan bli löneutmätning så blir det än mer i högarna som ska göras. Den tiden det tar kommer få fler att välja det alternativet. Det ger effekten att det tar än längre tid och än fler ser det som lösningen.

18 000 kr i fjorton månader är ändå 252 000 kr som i vissa fall då kan sparas undan. När de 18 000 kr inte kan sparas längre så kan man vara ledig den tiden istället för löneutmätning så kommer färre skulder betalas.

Det där kommer leda till krasch. I dag håller vi igång allt genom lån och nya lån och ännu mer lån. När det som håller igång ekonomin inte längre fungerar så går det fort. Sen är det ett globalt problem men det kan få väldiga effekter nationellt också.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp