Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur lång tid tar det innan löneutmätning?

Du kan dra ut på det hur länge som helst (nästan) nå ja ett halvår utan problem.

Du struntar ju bara i att skriva på delgivningsblanketten.

Sen kommer dom söka dig hemma/på jobbet och det kan ta allt ifrån en timme till ett år.
Du sökte skuldsanering i September, då borde du få svar på skuldsaneringen i April. (Väntetiden är just nu ca 6.5 månad), men beräknas vara ca 7 månader.

Det innebär att du vill klara dig från utmätningsbesked tills du har fått svar i April.
Är svaret att du får inledande så behåller du nämligen allt du sparat efter du släppt lånen. Spara rekommenderas därför starkt!

Säg att inkasso trillar in nu. Då bör du hamna på delgivning någonstans mitten på Januari (Med tanke på jul/nyår och lediga handläggare).

Säg såhär:
Du får delgivning i mitten på Januari och skriver under delgivningen i slutet på Februari.
Då bör du klara dig från utmätning i Mars och April med ganska god marginal så du förhoppningsvis hinner få inledande skuldsanering före utmätning blir aktuell.
Tack snälla för utförligt svar. Exakt så jag tänker, att jag vill slippa utmätning innan inledande skuldsanering. Men kan jag vänta att skriva på delgivning så länge? Är det inte någon tidsgräns på det? Vill ju helst inte ha besök hemma.

Tack snälla för utförligt svar. Exakt så jag tänker, att jag vill slippa utmätning innan inledande skuldsanering. Men kan jag vänta att skriva på delgivning så länge? Är det inte någon tidsgräns på det? Vill ju helst inte ha besök hemma.
Det kan man absolut vänta 5-6 veckor med utan att få besök, eller att det slår negativt på skäligheten. Men efter 2-3 månader lever man i farozonen. Hade inte väntat längre än 5-6 veckor. men heller inte kortare än 4 veckor. Skriv på efter 5 veckor så är det lugnt!

Undantag om man får svar på skuldsaneringen under dom veckorna. Då vill man ha skrivit på före man pratar med handläggaren inför beslut. Men du kommer få vänta någon vecka efter det.

Senast ändrad:

Tänk bara på en sak som någon nämnde ovan, det kan påverka din skuldsanering negativt om din handläggare ser att du vid flera tillfällen har varit "sökt"...

Kan absolut vara skäl till avslag.

Det kan man absolut vänta 5-6 veckor med utan att få besök, eller att det slår negativt på skäligheten. Men efter 2-3 månader lever man i farozonen. Hade inte väntat längre än 5-6 veckor. men heller inte kortare än 4 veckor. Skriv på efter 5 veckor så är det lugnt!

Undantag om man får svar på skuldsaneringen under dom veckorna. Då vill man ha skrivit på före man pratar med handläggaren inför beslut. Men du kommer få vänta någon vecka efter det.
Nu låter det åter igen som att du vet att det inte blir nåt hembesök? Du verkar också veta vad som inte påverkar skäligheten? Och då vet du i stort sätt inget om TS anledning till skulder och vad hen gjort för att betala dom.
Du är säkert påläst men det känns inte så seriöst att mer eller mindre utlova skuldsanering till höger och vänster.

Nu låter det åter igen som att du vet att det inte blir nåt hembesök? Du verkar också veta vad som inte påverkar skäligheten? Och då vet du i stort sätt inget om TS anledning till skulder och vad hen gjort för att betala dom.
Du är säkert påläst men det känns inte så seriöst att mer eller mindre utlova skuldsanering till höger och vänster.
Vad är detta för påhoppning? Jag har inte utlovat någon skuldsanering och jag har ingen aning om vad TS gjort för att betala eller inte.

Det enda jag sa att är att TS kan vänta 4-6 veckor med att skriva på delgivning utan att det blir hembesök från KFM och utan att det påverkar skäligheten negativt.
Det är så jag rekommenderat de flesta under lång tid båda publikt i forumet och i privata meddelanden. Hittils har ingen blivit nekad med anledning av att inte skriva under delgivning och har heller inte fått hembesök.

Och som vanligt bör man ju inte utlova något man inte rår över.

Vad är detta för påhoppning? Jag har inte utlovat någon skuldsanering och jag har ingen aning om vad TS gjort för att betala eller inte.

Det enda jag sa att är att TS kan vänta 4-6 veckor med att skriva på delgivning utan att det blir hembesök från KFM och utan att det påverkar skäligheten negativt.
Det är så jag rekommenderat de flesta under lång tid båda publikt i forumet och i privata meddelanden. Hittils har ingen blivit nekad med anledning av att inte skriva under delgivning och har heller inte fått hembesök.
Inte alls nåt påhopp. Tycker bara man inte behöver vara så tvärsäker på saker man inte rår över.
Jag tycker personligen att har eller tänker man söka skuldsanering varför ska det konstras med fördröjningar och sånt. Varför uppmuntras det till sånt. Det är väl inte att samarbeta med Kfm?

Jag håller med dig men sen samtidigt så ställer ju TS en fråga hur man kan förhala och hur länge. Svaret på det är ju "detsamma" oberoende utav skuldsaneringen.

Jag skrev också att det kommer påverka TS ansökan förmodligen negativt men frågeställningen rör ju faktiskt inte det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp