Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur lång tid tar det innan löneutmätning?

Jag håller med dig men sen samtidigt så ställer ju TS en fråga hur man kan förhala och hur länge. Svaret på det är ju "detsamma" oberoende utav skuldsaneringen.

Jag skrev också att det kommer påverka TS ansökan förmodligen negativt men frågeställningen rör ju faktiskt inte det.
Då kan man ju svara som du gjorde att det kan påverka ansökan om skuldsanering negativt.
Men det nämns inte alls. Utan svaret är tvärsäkert hur man kan göra för att mygla till sig lite mer pengar.

Vad är detta för påhoppning? Jag har inte utlovat någon skuldsanering och jag har ingen aning om vad TS gjort för att betala eller inte.

Det enda jag sa att är att TS kan vänta 4-6 veckor med att skriva på delgivning utan att det blir hembesök från KFM och utan att det påverkar skäligheten negativt.
Det är så jag rekommenderat de flesta under lång tid båda publikt i forumet och i privata meddelanden. Hittils har ingen blivit nekad med anledning av att inte skriva under delgivning och har heller inte fått hembesök.
Ingen av de ganska fåtal som skriver på detta forum kanske ska tilläggas där..

Och som vanligt bör man ju inte utlova något man inte rår över.
”Som förstagångare går det lite fortare när väl skulden är fastställd. En-två månader.”

Varför säger du så då när det inte stämmer om 1-2 månader:

Jag har ett konkret exempel från en person ganska nyligen som jag har har god kontakt med och både hjälpt med både ansökan och personligt brev och som hållt mig uppdaterad - kollade upp exakta datum:

- 26 Juni skrev personen på delgivning för en skuld
- 5 Augusti blev skulden fastställd
- 7 Oktober fick personen inledande skuldsanering

Då hade inte ens personen fått brevet ännu om att fylla i sina inkomstuppgifter (som man har 2 veckor på sig att fylla i innan utmätning).

Detta stämmer då inte i spannet 1-2 månader. För det är förstagångare

Som jag ser det-varför riskera?Det är bara att skriva under i tid.

”Som förstagångare går det lite fortare när väl skulden är fastställd. En-två månader.”

Varför säger du så då när det inte stämmer om 1-2 månader:

Jag har ett konkret exempel från en person ganska nyligen som jag har har god kontakt med och både hjälpt med både ansökan och personligt brev och som hållt mig uppdaterad - kollade upp exakta datum:

- 26 Juni skrev personen på delgivning för en skuld
- 5 Augusti blev skulden fastställd
- 7 Oktober fick personen inledande skuldsanering

Då hade inte ens personen fått brevet ännu om att fylla i sina inkomstuppgifter (som man har 2 veckor på sig att fylla i innan utmätning).

Detta stämmer då inte i spannet 1-2 månader. För det är förstagångare

Jättemycket text som inte hade så mycket med det jag skrev att göra.

Tack för bra feedback. Svaret hade inte mycket med der som citerades att göra.
Många som tröttnar på hur du är i forumet även om du till stor del också hjälper till. Ta till dig av feedbacken, gå och sov och kom tillbaka imorgon med en bättre version av dig själv!

Jag håller med dig men sen samtidigt så ställer ju TS en fråga hur man kan förhala och hur länge. Svaret på det är ju "detsamma" oberoende utav skuldsaneringen.

Jag skrev också att det kommer påverka TS ansökan förmodligen negativt men frågeställningen rör ju faktiskt inte det.
Är målet att förhala är ju bestrida en bra väg. Det lägger på månader.

Många som tröttnar på hur du är i forumet även om du till stor del också hjälper till. Ta till dig av feedbacken, gå och sov och kom tillbaka imorgon med en bättre version av dig själv!
Tack för ännu mer feedback. Jag får ta med mig den.
Det var fortfarande ett svar som inte hade så mycket med der som citerade att göra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp