- Meddelanden
- 2 628
- Mottagna reaktioner
- 1 105
- Poäng
- 927
Får dra in på stolar hos KF.Eller att ärenden faller mellan stolarna
Får dra in på stolar hos KF.Eller att ärenden faller mellan stolarna
Jag lämnade in uppgifter långt innan de bad om det både på nätet och via telefon. De tog ändå lång tid från juni till februari.Där var dom inte snabb. Kan det ha att göra med om man inte lämnar in uppgifter till kfm i tid? Att man undviker dom?
Låter rimligt att man använder sig av de uppgifterna som finns men vet inte om det är så.En fråga för er som kan.
Jag har haft löneutmätning på en skuld på senaste lönen och skulden är slutbetald.
Nu har jag i min nästa skuld fått skuld att betala. Ska betalas senast den 10/11.
Hinner det bli löneutmätning till den 25/11? Eller får jag brev att redovisa min inkomst igen? Eller går dem enligt de jag lämnade i min förra skuld?
Är en ytterligare ventil och respit ned betalning.Vad menas med när ni skriver skuld att betala senast typ 12:e november från kfm ? Va händer om man inte betalar? Man har väl hamnat där för att man inte kan betala??
Så man bara ignorerar det och inte betalar ellerÄr en ytterligare ventil och respit ned betalning.
Ganska få som betalar.
Mig har det tagit 6 månader min första skuld att betala gick ut 5 maj ej fort mina papper ännu för utmätning ännu tar tid.