Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur länge kan man ha löneutmäting?

Jag har hört att man vanligtvis har löneutmätning i 1 år o efter de börjar man rota i ens tillgångar om skulden inte betalas inom ett år me löneutmäting...stämmer de??:/

Nej det stämmer inte. Tillgångsutredning är gjord på både mig och min sambo i samband med att löneutmätningen inleddes. De fann en släpvagn skriven på sambon varvas det även var här på ett hembesök.

Löneutmätning fortgår till skuld är betald, behövs hela livet så kan man ha det hela livet ut. Räknar själv med det om jag inte skulle få beviljad skuldsanering. Då mina räntor är ett problem för mig då dem gör att istället för att med utmätning sänka mina skulder istället ökar lavin artat.

Jag hade löneutmäning ett år, hade dock inget hem besök.

Man gör först en tillgångs undersökning och tittar vad man har för tillgångar te.x bankkonton och om man äger något kanske bil eller hus och om man kan tänkas ha några värdefulla förmål att utmäta

Där efter tas beslut vad som händer

Vanligt förekommande är väl att man börjar med löneutmätning men finns säkert fler trådar här om detta så om du har tid en kväll sök gärna i sök fälet på löneutmätning eller bläddra i de olika kategorierna.

Men du får säkert svar här med finns mycket kunnigt folk och folk som gått igenom denna procedur här så har du frågorna så får du säkert svar på tal :)

Men hur ser de ut för dig? Vad är de för skuld som är på väg att mätas ut?

Senast ändrad:
Löneutmätning fortgår till skuld är betald, behövs hela livet så kan man ha det hela livet ut. Räknar själv med det om jag inte skulle få beviljad skuldsanering. Då mina räntor är ett problem för mig då dem gör att istället för att med utmätning sänka mina skulder istället ökar lavin artat.

Jag hade löneutmäning ett år, hade dock inget hem besök.

Man gör först en tillgångs undersökning och tittar vad man har för tillgångar te.x bankkonton och om man äger något kanske bil eller hus och om man kan tänkas ha några värdefulla förmål att utmäta

Där efter tas beslut vad som händer

Vanligt förekommande är väl att man börjar med löneutmätning men finns säkert fler trådar här om detta så om du har tid en kväll sök gärna i sök fälet på löneutmätning eller bläddra i de olika kategorierna.

Men du får säkert svar här med finns mycket kunnigt folk och folk som gått igenom denna procedur här så har du frågorna så får du säkert svar på tal :)

Men hur ser de ut för dig? Vad är de för skuld som är på väg att mätas ut?

Tack för svar :)

Jag har i dags läget 4 tusen kvar på min löneutmäting och idag kom brevet skuld att betala på 3500kr samt att jag har en skuld på 9 tusen kr som oxå kommer falla in på löneutmätingen:/ det kommer ju såklart betalas inom ett år men sen har jag 25 tusen på ett cash buddy lån som ja hamnat hos inkasso samt ett annat lån på 35 tusen som oxå är hos inkasso som jag betalar på månads vis nu... Skulle vilja släppa mina 2 avbetalnings planer jag har nu då jag endast betalar räntan på dom:/ så skulden minskar ju aldrig :( Grejen e den att ja ska få barn snart o kommer inte ha så jätte bra föräldrar penning...kommer få ut ca 10 tusen i månaden...om jag tar ut full vecka o de mesta kommer ju då gå till utnämningar:( känns så surt men va ska man göra

Finns ingen gräns.
Tror det äldsta beslut jag sett var fattat 1994 och löpt på konstant sedan dess.

25 år att leva på kanske 2-3.000 efter räkningar. Jag hade helt ärligt alla dagar i veckan flyttat utomlands och jobbat där alternativt begått något lukrativt brott.

25 år leva på existensminimun är fan inget liv överhuvudtaget. Inget slut på eländet. Såvida inte individen jobbar svart, vilket jag i sådanafall hoppas.

25 år att leva på kanske 2-3.000 efter räkningar. Jag hade helt ärligt alla dagar i veckan flyttat utomlands och jobbat där alternativt begått något lukrativt brott.

25 år leva på existensminimun är fan inget liv överhuvudtaget. Inget slut på eländet. Såvida inte individen jobbar svart, vilket jag i sådanafall hoppas.
Jaduuuu få

Blir det avslag har jag detta att möta alltså... min framtid... 25 år alltså, många frågor har jag till denna person :eek:

Ingen har tvingat oss att låna pengar och försätta oss i denna situationen men 25 år är för mig övermäktigt. Helt okej att betala av sin skuld men det räcker tyvärr inte då räntepåslaget gör skulden till ett berg.
Jag kommer inte att fixa 25 år och blir det så så måste jag hitta andra vägar.

Det är det jag menar. 2-3 år löneutmätning eller till och med MAX 10 om man har fuckat upp det rejält.

Men att i 25 år - OCH förmodligen längre än så leva på i princip bröd och vatten utan att någon gång hade kunnat unna mig något?
No way josé.
Hade rensat fisk två månader i Norge på vinter, öppnat en bar i Thailand, sålt smuggelsprit eller något annat. Man har ett enda liv. Det ska inte förstöras på det sättet.

Du mördar någon i Sverige och får böter på mellan 50 och 150.000 kronor (skadestånd) sitter av ditt straff på 7-10 är och kommer ut som en fri man utan anmärkningar och skulder. Men du tar vissa ekonomiska felbeslut i livet - ja då ska du straffas livet ut. Det är inte rimligt. Så får det inte gå till.
Göra rätt för sig är en sak, jag fattar om du äger saker. Jag tycker det borde vara som med fängelse. Beroende på skulden får du din lön utmätt som straff. 25 år + är inte rimligt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp