Löneutmätning fortgår till skuld är betald, behövs hela livet så kan man ha det hela livet ut. Räknar själv med det om jag inte skulle få beviljad skuldsanering. Då mina räntor är ett problem för mig då dem gör att istället för att med utmätning sänka mina skulder istället ökar lavin artat.
Jag hade löneutmäning ett år, hade dock inget hem besök.
Man gör först en tillgångs undersökning och tittar vad man har för tillgångar te.x bankkonton och om man äger något kanske bil eller hus och om man kan tänkas ha några värdefulla förmål att utmäta
Där efter tas beslut vad som händer
Vanligt förekommande är väl att man börjar med löneutmätning men finns säkert fler trådar här om detta så om du har tid en kväll sök gärna i sök fälet på löneutmätning eller bläddra i de olika kategorierna.
Men du får säkert svar här med finns mycket kunnigt folk och folk som gått igenom denna procedur här så har du frågorna så får du säkert svar på tal
Men hur ser de ut för dig? Vad är de för skuld som är på väg att mätas ut?

Grejen e den att ja ska få barn snart o kommer inte ha så jätte bra föräldrar penning...kommer få ut ca 10 tusen i månaden...om jag tar ut full vecka o de mesta kommer ju då gå till utnämningar
känns så surt men va ska man göraJaduuuu få25 år att leva på kanske 2-3.000 efter räkningar. Jag hade helt ärligt alla dagar i veckan flyttat utomlands och jobbat där alternativt begått något lukrativt brott.
25 år leva på existensminimun är fan inget liv överhuvudtaget. Inget slut på eländet. Såvida inte individen jobbar svart, vilket jag i sådanafall hoppas.
Blir det avslag har jag detta att möta alltså... min framtid... 25 år alltså, många frågor har jag till denna person25 år att leva på kanske 2-3.000 efter räkningar. Jag hade helt ärligt alla dagar i veckan flyttat utomlands och jobbat där alternativt begått något lukrativt brott.
25 år leva på existensminimun är fan inget liv överhuvudtaget. Inget slut på eländet. Såvida inte individen jobbar svart, vilket jag i sådanafall hoppas.