Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur kan jag börja min resa mot skuldfrihet?

Nu har en månad passerat sedan min resa mot skuldfrihet påbörjades och det är dags för en kort uppdatering. Jag började med en lista av alla obetalda skulder först och kontaktade berörda företag (både inkassobolag och fordringsägare). Resultat blev glädjande då det gick att förhandla kostnader. Två små skulder är återbetalda också.

Totalbelopp gick ned från 237 412 kr till 197 418 kr. (räknar inte CSNs skuld för nu)

Vissa företag besvarade inte föslag på en ackord eller de fortfarande utreder ärenden, men de flesta bolag verkar vara villiga att minska kostnader samt vi kom överens återbetalningsplan.
Tyvärr, blir det svårt att följa alla delbetalningsplaner, då sammanlagd summan överstrider min inkomst. Jag vill blanda snöbollseffekten med månatliga betalningar för större skulder.
Vilka fick du till ackord på? Bra jobbat!!

Vilka fick du till ackord på? Bra jobbat!!
Tack! Det gick att förhandla med Sergel, Alektum, Gothia, Lowell, Axactor och Svea. Jag fotfarande väntar på ett beslut från Intrum.
Axactor skrev ned en hel del av skulden (minus 15 tusen), men jag fortfarande är skylldig att betala de en av största summor till de.
Lowell inkasso har inte skrivit av en del av kostnader och gick bara på en föreslagen avbetalningsplan.
Jag fortfarande kämpar för bättre villkor och börjar delbetalningar nästa månad.

En fråga gällande uppgörelse. Är det korrekt att man ser ingen förändring på mina sidor vis överenskommelse om en ackord? Jag har all information om nya belopp i mejl från inkassobolag.

Tack! Det gick att förhandla med Sergel, Alektum, Gothia, Lowell, Axactor och Svea. Jag fotfarande väntar på ett beslut från Intrum.
Axactor skrev ned en hel del av skulden (minus 15 tusen), men jag fortfarande är skylldig att betala de en av största summor till de.
Lowell inkasso har inte skrivit av en del av kostnader och gick bara på en föreslagen avbetalningsplan.
Jag fortfarande kämpar för bättre villkor och börjar delbetalningar nästa månad.

En fråga gällande uppgörelse. Är det korrekt att man ser ingen förändring på mina sidor vis överenskommelse om en ackord? Jag har all information om nya belopp i mejl från inkassobolag.
Åh snyggt!! :) kul, bra jobbat!

ja det är nog korrekt att du inte ser nå ändringar där. Oroa dig inte, men fortsätt håll koll :)

Åh snyggt!! :) kul, bra jobbat!

ja det är nog korrekt att du inte ser nå ändringar där. Oroa dig inte, men fortsätt håll koll :)
Tack så mycket. Ja, det svåraste moment var att lista alla skulder och börja kontakt med inkassobolag samt fordringsägare.
Det var tor, då jag kom överrens om återbetalning av några småskulder med fordringsägare med delade inkassokostnader.
En små vinst och förändring av totala belopp verkligen inspirerar att fortsätta återbetalningar.
En annan mål är att öka inkomst, då minsta belopp att betala per månad är 2 000 kronor för 4 bolag. Det är ganska utmanande att betala 8 000 kr per månad för just nu.

Härligt, nu kan det bara bli bättre för varje månad när skulderna sjunker.

Härligt, nu kan det bara bli bättre för varje månad när skulderna sjunker.
Tack. Man verkligen blir mer motiverad när skulderna sjunker. Det ändå som jag saknar att följa återbetalningsplaner på riktigt är en lite högre inkomst. Annars, är det kul att använda Snöbollseffekten och se hur mindre skulder försvinner.

Det är inte dom stora inkomsterna utan de små utgifterna man blir rik på ;)

Kan man förhandla räntan och återbetela en skuld trots en ackord för alla ärenden? Nyligen jag var i kontakt med Gothia Inkasso och vi kom överens om en uppgörelse. Enligt planen, alla 5 ärenden vill återbetalas med en fast summa varje månad. Sedan gick jag igenom skuldlistan och tänkte om att erbjuda återbetalning av en skuld OM de minskar räntan. Tror ni att de kan gå på detta eller bryts en ackord i sånt fall?

Hej. Kan man föreslå ett ackord på ett av mina återkrav till CSN?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp