Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur kan jag börja min resa mot skuldfrihet?

Om skulderna är så gamla som du säger funderar jag på varför de inte kommit till Kronofogden?

Troligtvis ingen som går med på en sån deal. Lägg fokus på att läsa om snöbolllsmetoden här på forumet istället samt ring inkassobolagen och förhandla om mindre/fryst ränta.
Tackar. Vad bra att Snöbollsmetoden är beskriven här i forumet också. Hur kan man förhandla om mindre ränta?

Om skulderna är så gamla som du säger funderar jag på varför de inte kommit till Kronofogden?
Ts bor inte i Sverige, kanske de varit hos kfm men skickats tillbaka? Var väl nån annan på forumet som också hade massa med gamla skulder som bodde utomlands, skulderna hade varit hos kfm men dragits tillbaka därifrån

Tackar. Vad bra att Snöbollsmetoden är beskriven här i forumet också. Hur kan man förhandla om mindre ränta?
Fråga om avbetalningsplan på skuld, när du får ett förslag.. fråga om du kan lägga in nån slant extra och få mindre eller fryst ränta i utbyte.

En del av skulderna var i Kronofogden. Sedan året 2020 finns inga betalsningsanmärkningar eller skuldsadot kvara. Axactor köpte skuldsaldot och återkallade äredendet hos Kronofogden.

En del av skulderna var i Kronofogden. Sedan året 2020 finns inga betalsningsanmärkningar eller skuldsadot kvara. Axactor köpte skuldsaldot och återkallade äredendet hos Kronofogden.
Då kommer dom nog hamna hos kfm rätt snart igen när inkassobolagen märker att du är folkbokförd här igen. Visst är de så att du inte va folkbokförd i Sverige innan?
Snabb action på dina ärenden så kanske du kan undvika kfm

Då kommer dom nog hamna hos kfm rätt snart igen när inkassobolagen märker att du är folkbokförd här igen. Visst är de så att du inte va folkbokförd i Sverige innan?
Snabb action på dina ärenden så kanske du kan undvika kfm
Det är tvärtom. Jag är utomlands nu och vill undvika ökning av skulder samt betala av så mycket jag kan. Att göra en lista på alla skulder och hur de förändrades under några år har öppnat mina ögon.

Det är tvärtom. Jag är utomlands nu och vill undvika ökning av skulder samt betala av så mycket jag kan. Att göra en lista på alla skulder och hur de förändrades under några år har öppnat mina ögon.
Bra intiativ!

Trevligt att få support och möhligheten att diskutera situation. Det blev en stor chock för mig och familjen när skulderna började falla till inkasso och Kronofogden samt ökade snabbt. Snart börjades depression och det var svår att följa alla ärenden. Nu ser jag denna sits som inspiration för att utmana sig och utvecklas som människa.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp