- Meddelanden
- 1 723
- Mottagna reaktioner
- 2 243
- Poäng
- 1 367
Om skulderna är så gamla som du säger funderar jag på varför de inte kommit till Kronofogden?
Tackar. Vad bra att Snöbollsmetoden är beskriven här i forumet också. Hur kan man förhandla om mindre ränta?Troligtvis ingen som går med på en sån deal. Lägg fokus på att läsa om snöbolllsmetoden här på forumet istället samt ring inkassobolagen och förhandla om mindre/fryst ränta.
Ts bor inte i Sverige, kanske de varit hos kfm men skickats tillbaka? Var väl nån annan på forumet som också hade massa med gamla skulder som bodde utomlands, skulderna hade varit hos kfm men dragits tillbaka därifrånOm skulderna är så gamla som du säger funderar jag på varför de inte kommit till Kronofogden?
Du får ringa och prata med inkassobolagen.Tackar. Vad bra att Snöbollsmetoden är beskriven här i forumet också. Hur kan man förhandla om mindre ränta?
Fråga om avbetalningsplan på skuld, när du får ett förslag.. fråga om du kan lägga in nån slant extra och få mindre eller fryst ränta i utbyte.Tackar. Vad bra att Snöbollsmetoden är beskriven här i forumet också. Hur kan man förhandla om mindre ränta?
En del av skulderna var i Kronofogden. Sedan året 2020 finns inga betalsningsanmärkningar eller skuldsadot kvara. Axactor köpte skuldsaldot och återkallade äredendet hos Kronofogden.Om skulderna är så gamla som du säger funderar jag på varför de inte kommit till Kronofogden?
Då kommer dom nog hamna hos kfm rätt snart igen när inkassobolagen märker att du är folkbokförd här igen. Visst är de så att du inte va folkbokförd i Sverige innan?En del av skulderna var i Kronofogden. Sedan året 2020 finns inga betalsningsanmärkningar eller skuldsadot kvara. Axactor köpte skuldsaldot och återkallade äredendet hos Kronofogden.
Det är tvärtom. Jag är utomlands nu och vill undvika ökning av skulder samt betala av så mycket jag kan. Att göra en lista på alla skulder och hur de förändrades under några år har öppnat mina ögon.Då kommer dom nog hamna hos kfm rätt snart igen när inkassobolagen märker att du är folkbokförd här igen. Visst är de så att du inte va folkbokförd i Sverige innan?
Snabb action på dina ärenden så kanske du kan undvika kfm
Bra intiativ!Det är tvärtom. Jag är utomlands nu och vill undvika ökning av skulder samt betala av så mycket jag kan. Att göra en lista på alla skulder och hur de förändrades under några år har öppnat mina ögon.
Trevligt att få support och möhligheten att diskutera situation. Det blev en stor chock för mig och familjen när skulderna började falla till inkasso och Kronofogden samt ökade snabbt. Snart börjades depression och det var svår att följa alla ärenden. Nu ser jag denna sits som inspiration för att utmana sig och utvecklas som människa.Bra intiativ!