Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur gör ni för att komma runt en utmätning?

ja som rubriken säger.. jag får behålla 1800 i månaden för min man tjänar så bra och för att KFM räknar med att min man tar den största bördan vad gäller utgifter. Jag har 54 kr kvar varje månad att leva på när jag fått lämna för hyra o mat till min man. Har pratat med KFM men de kan inget göra. Hur gör ni andra? Har ni något tips som gör att jag kan få mera över?

ja som rubriken säger.. jag får behålla 1800 i månaden för min man tjänar så bra och för att KFM räknar med att min man tar den största bördan vad gäller utgifter. Jag har 54 kr kvar varje månad att leva på när jag fått lämna för hyra o mat till min man. Har pratat med KFM men de kan inget göra. Hur gör ni andra? Har ni något tips som gör att jag kan få mera över?

Din make är enligt äktenskapsbalken skyldig att skjuta till de pengar som behövs om det som du skall bidra med inte räcker till för dina personliga behov. Det är lagstiftarens uppfattning att makar bör leva på samma ekonomiska standard och att makarna ska bidra till de gemensamma och personliga utgifterna efter förmåga. Det innebär att en make med större inkomst får täcka en större del av dessa utgifter, även utgifter som inte rör det gemensamma, utan också sådant som rör den andres personliga behov som t.ex. utgifter för kläder och nöjen.

Att han helt enkelt vägrar är alltså ett lagbrott och regleras enligt paragraf 5 i äktenskapsbalkens sjätte kapitel: "Om den ena maken försummar sin underhållsskyldighet, får domstolen ålägga den maken att betala underhållsbidrag till den andra maken."

Hur står du ut med honom? Eller rättare sagt, vad håller dig kvar?

Ta nåt extrajobb?

Lämna honom och ta hand om dig själv!

Ursäkta mitt språk, men vilket SVIN han är din man, lämna honom fort som fan är mitt absoluta tips om det är ett möjligt alternativ.
Då får du behålla tillräckligt mycket över för att klara dig.

Hipp hipp hurra! Denna månad fick min man löneförhöjning med minst 1200 i månaden. Han kom hem o va så glad så. Kommer de 1800 kr jag får behålla i min löneutmätning minska med 1200 kr nu? :( känns rätt lockande att hoppa i havet!
Hur blir de nästa gång min man får löneförhöjning? Tar de allt jag har o lite till då?

Fy fan alltså!!! Hur står du ut med honom!!!! Lider med dig!!

Hipp hipp hurra! Denna månad fick min man löneförhöjning med minst 1200 i månaden. Han kom hem o va så glad så. Kommer de 1800 kr jag får behålla i min löneutmätning minska med 1200 kr nu? :( känns rätt lockande att hoppa i havet!
Hur blir de nästa gång min man får löneförhöjning? Tar de allt jag har o lite till då?

Men vännen..:-/ Jag vet inte vad jag ska skriva ens, jag finner inga ord över din situation. Inser att jag lever rena "lyxlivet" i jämförelse trots existensminimum pga löneutmätning. Önskar du finner svar på hur du ska fortsätta med din man, detta håller ju inte. Kram på dig!

Om du lämnar de uppgifterna kommer det mätas ut marginellt mer från dig då han förväntas stå för en större del av era gemensamma kostnader.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp