Hur gå tillväga? köpa en bostad för ca 4.5-5.5m med misskött kredit

Hej! Det är så att jag har hamnat i tankar om att köpa en bostad för ca 4.5-5.5 miljoner.

skulle behöva lite tips om det ens är möjligt i min situation.

Jag har ca 1 miljon att lägga i kontantinsats
har en årsinkomst på ca 750.000kr
jag har inga skulder.

Jag går just nu dock på sjukpenning, att klara ekonomin är absolut inga problem.
nyligen köpt en bil för 600k med avbetalning (lån med säkerhet)
har 1 misskött kredit som går bort om ca 11 månader.

Tror ni det finns möjlighet att lyckas få till det? eller bör jag avvakta tills misskötta krediten och jag börjat arbeta vanligt innan jag ska ansöka?

Förmodligen så går det inte eftersom du har en misskött kredit, men med tanke på att det är 11 månader tills den försvinner så kan du ju försöka.
I bästa fall så får du lånelöfte(kanske inte på hela beloppet dock) eller så får du vänta 12 månader istället för 11 för att göra nytt försök utan den misskötta krediten samt försöket som då går ut en månad efter krediten.

Ska du söka själv?

Inte för att på något sätt låta nedlåtande men du är sjukskriven, har en misskött kredit, precis köpt en bil för 600 000 på avbetalning och frågar om du kan få lån på 5 miljoner kronor?

Jag skulle faktiskt bli förvånad om du ens får låna någonting alls.

Hej! Det är så att jag har hamnat i tankar om att köpa en bostad för ca 4.5-5.5 miljoner.

skulle behöva lite tips om det ens är möjligt i min situation.

Jag har ca 1 miljon att lägga i kontantinsats
har en årsinkomst på ca 750.000kr
jag har inga skulder.

Jag går just nu dock på sjukpenning, att klara ekonomin är absolut inga problem.
nyligen köpt en bil för 600k med avbetalning (lån med säkerhet)
har 1 misskött kredit som går bort om ca 11 månader.

Tror ni det finns möjlighet att lyckas få till det? eller bör jag avvakta tills misskötta krediten och jag börjat arbeta vanligt innan jag ska ansöka?
Hur lyckades du med konststycket att få misskött kredit med en så i grunden solid ekonomi? Och även lyckats få ett billån med misskött kredit?

extremt svårt att se någon bank godkänna bolån på sjukskrivning? Samt nyligen skuldsatt dig rätt stort

extremt svårt att se någon bank godkänna bolån på sjukskrivning? Samt nyligen skuldsatt dig rätt stor

exakt min tanke men finns det något sätt att kringå att upplysa att man går på sjukskrivning? Jag menar pengar är inga problem. Har god ekonomi annars förutom att den missköta krediten

En lånekalkylator:

Hus 150m2

Du får låna 2,65 Mkr, med 500tkr billån

Du får låna 3,75 Mkr, med 0 kr billån

Lgh 5000kr avgift

Du får låna 2,96 Mkr med 500 tkr billån

Du får låna 4,0 Mkr, med 0kr billån

Det kan vara så att även bilen ställer till det förutom misskött kredit.

En lånekalkylator:

Hus 150m2

Du får låna 2,65 Mkr, med 500tkr billån

Du får låna 3,75 Mkr, med 0 kr billån

Lgh 5000kr avgift

Du får låna 2,96 Mkr med 500 tkr billån

Du får låna 4,0 Mkr, med 0kr billån

Det kan vara så att även bilen ställer till det förutom misskött kredit.
Japp!

TS borde försöka sälja bilen till +-0 och köpa bostad först.
Därefter är det frittfram att köpa fordon.

Har du pratat med Nordea? Dom är väldigt lättsamma men du behöver en anställning!

Har du pratat med Nordea? Dom är väldigt lättsamma men du behöver en anställning!
allstå jag har anställning. Företaget jag jobbar åt vill ha mig tillbaks. Har bara varit med om lite saker som gjort att jag tagit lite paus från jobbet.
Men jag ska tillbaks. Jag behöver liksom bara lite råd om vad som är bäst att göra.. om jag kanske ska vänta 1 år tills misskötta krediten och kanske återgå till jobbet för att få vanligt lön i kontot.

mina fråga är hur noga är dom med lönespec? Vill dom gå in i min bank? eller ska jag endast visa dom senaste 6 månaders lönespec (jag kan ju fejka datumet) ja ni fattar. vill bara veta ......

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp